Ideas

תנאי העבודה של קלינאיות בכל ותק, דרגה ותפקיד הם בדיחה. אני מבינה ששכר אינו נושא רלוונטי לסקר זה, אך כשהוא במקרה הטוב עשירית ממה שמרוויחה קלינאית בשוק הפרטי - גם הוא צריך להיות על הפרק. מעבר לכך, תנאי העבודה במערכת הציבורית אינם מותאמים לאמהות, מובילים לריבוי חלקי משרות במקומות שונים וקושי בתמרון ביניהן. לקיחת עבודה הביתה כי יש מטלות מרובות מקצועיות ואדמיניסטרטיביות ואין מספיק זמן לסיים הכל במסגרת שעות העבודה מחד, אך מאידך - דרישה לעמוד בזמני הגשת כל הנ"ל.

HBS's picture
נוצר ע"י
14.07.19
215
0
0
הצבע\י לתשובה

העבודה בהתפתחות הילד מחייבת התמחות במגוון תחומי, דבר שמחייב יציאה להשתלמויות רבות על מנת לתת מענה איכותי למטופלים.
השתלמויות זה עסק יקר ולא מעט פעמים אנו נאלצים לוותר על השתלמויות בגלל המחיר. לעיתים הקופה משתתפת בחלק מהסכום אך היינו שמחים לאחוזי השתתפות גדולים יותר הן בכמות ההשתלמויות אליהן יאשרו לנו לצאת והן במחיר.
מעבר לכך, היינו שמחים להשתלמויות שיהיו מטעם הקופה. כיום יש כאלה אך מעט מאוד.
זה ישפר מאוד את המקצועיות שלנו ויתן תחושה של למידה והתחדשות וכך ימגר את תחושת השחיקה

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
11.07.19
202
0
1
הצבע\י לתשובה

בנוסף לכל מה שצויין , העובד צריך להרגיש שמעריכים אותה ולקדם את העובדים מבחינת תפקיד כי מה שקורה שהקלינאי מתחיל ומסיים עבודה אחרי 30 שנה לרוב באותו תפקיד
בנוסף לציין עומס מאוד גדול שלא מאפשר למטפל לתת את המיטב שהוא יכול
אין זמן ללמידה אישית ולמידת עמיתים
יש להוסיף תמיכה רגשית

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
11.07.19
217
0
0
הצבע\י לתשובה

1. מכיוון שאיננו מוגדרים כמועסקים במשרה מלאה אנו לא נהנים מהטבות של בעלי משרה מלאה (הפסקות, משרת אם, דמי הבראה וימי מחלה חלקיים), אך בפועל רבים מאיתנו עובדים ימים מלאים.
2. עבודה ברצף ללא זמן לאכול או להתפנות... מורגש בעיקר בבדיקות שמיעה ובשיקום שמיעה.
3. המוןןן בירוקרטיה,המון דרישות אדמניסטרטיביות ומעט מדי זמן לביצוע.
3. היעדר סיוע רגשי, הדרכה רגשית בעבודה עם מטופלים מורכבים.

ה's picture
נוצר ע"י
11.07.19
266
0
0
הצבע\י לתשובה

עדיין לא מבינה למה לקלינאיות תקשורת שעובדות דרך משרד הבריאות לא מקבלות חלק נכבד מהתנאים שמקבלות קלינאיות שעובדות דרך משרד החינוך
- שיפור תנאי שכר (בהתחשב במספר ימי החופש שמקבלות קלינאיות של משרד החינוך- אין מה להשוות עם משאד הבריאות)
- שנת שבתון משולם
- העלאת דרגות גם לפי ותק וגם לפי תארים, גמול השתלמויות
- שעות לא טיפוליות, הפסקת אוכל, שיחות עם מטפלים של מטופלים משותפים, הורים וגננות, שעות לקביעת מטרות מדידות ולארגון תיקים לפי הדרישה של משרד הבריאות
- ליווי רגשי לקלינאיות שמטפלות בילדים מורכבים (לא מעט מקרים במיוחד במכונים בהתפתחות הילד)

א.ס.ד's picture
נוצר ע"י
11.07.19
290
0
0
הצבע\י לתשובה

חוסר ההלימה בין דרישות התפקיד, חשיבותו, ועבודתנו הקשה בשטח,
לבין תנאי השכר המבישים.
העובדה לפיה לא ניתן להתקיים ממשכורת של קלינאי תקשורת במגזר הציבורי מצערת מאד והופכת את עובדתנו לכמעט בלתי אפשרית.

Tal bronner's picture
נוצר ע"י
11.07.19
225
0
0
הצבע\י לתשובה

מצטרפת לתלונות המרובות בשל השכר המאוד מאוד נמוך. בנוסף,במקביל לבדיקות השמיעה האמבולטריות אותן אנו מבצעות באופן שוטף מצטרפים גם ייעוצים מתוך בית החולים ובדיקות דחופות מהמיון מה שמאוד מקשה עד בלתי אפשרי לביצוע.

Tali Orel's picture
נוצר ע"י
11.07.19
191
0
0
הצבע\י לתשובה

מסכים עם מה שנעאמר לגבי התנאים והשכר. זה גם מה שמונע בדר"כ לעבוד ביותר אחוזי משרה במסגרת הציבורית. בנוסף אין לדעתי מספיק השתלמויות והמשך למידה שיכולים לפצות על השכר הנמוך.

אלי קורצמן's picture
נוצר ע"י
11.07.19
242
1
1
הצבע\י לתשובה

שלום רב, מצטרפת למה שכתבו הקולגות שלי.

אני מעוניינת להסב את תשומת לבכם לעומס הגבוה הכרוך בעבודה, הן בשל מיעוט בתקנים לצד דרישה לטפל במטופלים מאושפזים ובאלה המגיעים אמבולטורית. הלחץ מקשה עליינו לכתוב סיכומים, להדריך, להקדיש את מלוא לחולים המאושפזים ולשמר שביעות רצון ממקום העבודה. השכר המאוד נמוך עליו אנחנו נאלצות להתפשר על מנת לעבוד במערכת הבריאות הציבורית פוגע בתפקוד שלנו ומכריח אותנו לשלב מסגרות עבודה נוספות ובכך הלחץ עליינו גבוה מאוד.

אשמח לראות התייחסותכם לנושא וסיוע מצדכם.

MORGI4U's picture
נוצר ע"י
11.07.19
264
0
2
הצבע\י לתשובה

בראש וראשונה, הדברים שנכתבו, שכר ,אפיקי קידום מתוגמלים ותמרוצים, הכרה בקורסים והשתלמויות .
בנוסף- תנאי העבודה, כולל התמודדות עם העדר תקציבים לחידוש מיכשור, התמודדות עם בירוקרטיה, השמת הקלינאים בחזית מול המטופלים בעיניינים בירוקרטיים שונים- משימות גוזלות זמן, ריבוי תוכנות ודיווחים.

ורד's picture
נוצר ע"י
11.07.19
284
0
2
הצבע\י לתשובה

Pages

לא ייתכן, בעיני, שמקצועות בריאות שאינם עם אוריינטציה של שפה ודיבור אינם נכללים ברשימת התארים המוכרים ע"י משרד הבריאות עבור קלינאיות תקשורת. האם קלינאים שעוסקים באודיולוגיה בלבד ומעוניינים להתקדם מקצועית וגם בשכר- מחוייבים ללמוד תואר שני שאינו עוסק בתחום שלהם? יש להוסיף את המקצועות "בריאות הציבור", וכמובן שאת התואר השני בהפרעות בתקשורת לרשימה זו.

אחר's picture
נוצר ע"י
10.07.19
218
0
1
הצבע\י לתשובה

מסכימה עם כלל הסיבות ששאר הקלינאיות כתבו. אני חושבת שאם ננסה לסדר בסדר יורד את כלל הסיבות נראה בראש הרשימה את עניין השכר, לאחריו העבודה בתנאי לחץ ועומס תמידי (מבחינתי אכניס פה גם את החוסר בהפסקה מוגדרת בלו"ז הגורמת לי לשבת מול המחשב ולאכול. תמיד), לאחר מכן עלייה איטית בדרגות ואפיקי קידום- אם בכלל.. וכו'. עבורי אלו הסיבות העיקריות.

Gila Balazs's picture
נוצר ע"י
09.07.19
267
0
4
הצבע\י לתשובה

דבר ראשון יש לתת הפסקה מוסדרת בתשלום, שנית לשלם על שעות נוספות אם קיימות, להסדיר את הלו"ז בצורה לא עמוסה ומתישה כך שנוכל להקדיש זמן נאות לכל מטופל (המחסור במכונים וקלינאים לא צריך להיות על גבינו), להכיר במגוון רחב יותר של השכלה ותארים כך שהמשך לימודים יוכר ויתוגמל בהתאם, לתגמל בצורה הגיונית יותר את הקלינאיות במגזר הציבורי כך שיגיעו ויתעניינו יותר קלינאיות ואף ישארו בתחום ולא ינטשו לפרטי.
אם נחוש שמתגמלים ומתחשבים בנו, יותר קלינאיות יעבדו וישארו במגזר הציבורי. כעת התחושה היא שאנחנו רק כלים ואמצעים לקבלת מירב התוצרים ללא התחשבות בנו כאנשים ובעלי מקצוע.

adi's picture
נוצר ע"י
09.07.19
308
0
2
הצבע\י לתשובה

מספר סיבות לשחיקה
1. מה שרואים משם לא רואים מכאן - חוסר התאמה בין מדיניות והמלצות משרד הבריאות לשטח - המלצה למתן החזרים בתחום התפתחות הילד - עודדה בעצם את הסקטור הפרטי במקום לפתח שירות ציבורי - קלינאים שנשארו בסקטור הציבורי מצמצמים משרות או עוזבים וחשים תסכול על תגמול שניתן להשיג בשליש זמן עבודה בסקטור הפרטי
2. כבר נכתב - אבל מרחיבה - לרופאים לדוגמה יש יום השתלמות - לאפשר לאנשים יום /שעות שמיועדים לחשיבה /למידה /פיתוח תוכניות - התחושה היא של ריצה וכיבוי שריפות

י's picture
נוצר ע"י
09.07.19
270
0
2
הצבע\י לתשובה

אני מרגישה שהרבה מזה יושב על שכר והשתלמויות: השכר המשולם לנו אינו הולם את רמת ההשקעה ואת חשיבות המקצוע שלנו.
כמו כן, יש צורך בסיסי והכרחי על מנת להיות קלינאית תקשורת טובה, כל הזמן ללכת להשתלמויות, תואר שני, סדנאות קורסים וכו'. אני מרגישה כמה זה מקדם אותי בעבודה, ואיך אני נעשית טובה יותר. אבל אני ממש מכלה את כספי על מנת להיות טובה.

מעיין חממי's picture
נוצר ע"י
08.07.19
355
0
3
הצבע\י לתשובה

1. דרישה לשעות טיפול רבות בתקן. אין מספיק זמן בין הטיפולים ותמיד צריך להישאר אחרי סיום שעות העבודה כדי להשלים מטלות (כתיבת דו"חות, תכנון טיפולים, שיחות עם גורמי טיפול אחרים, עניינים אדמיניסטרטיביים ועוד ועוד). ובסוף, נאלצת להשלים דברים בבית ...
2. התמודדות יומיומית מול לקוחות כועסים (ובצדק) על אורך תור ההמתנה לאבחון ולטיפול. למה אני צריכה לשמוע כל יום (בטלפון וגם פרונטלית) את המרמור והכעס שלהם כשאני לא אחראית למצב הזה? ומה יש לי להגיד להם?

א's picture
נוצר ע"י
08.07.19
284
0
2
הצבע\י לתשובה

ע״י זה שחלק מהשעות יהיו פרטני כמו שיש במשרד החינוך
הרבה קורסים והשתלמויות שמשרד הבריאות יוזם

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
05.07.19
432
1
0
הצבע\י לתשובה

לדעתי הוספת השתלמויות וימי עיון במקום העבודה יסייעו בהפחתת השחיקה, שתוסיף לגיוון ודינאמיות בעבודה שיכולה להיות מונוטונית.

coral's picture
נוצר ע"י
04.07.19
324
0
1
הצבע\י לתשובה

- לחץ בעבודה (הרבה שעות עבודה ומעבר מטיפול לטיפול ...)
- חוסר תקנים גם להתרוצץ ממקום למקום להשלמת שעות.
- השתתפות בקורסים והשתלמיות..
-השתתפות משרד הבריאות או הקופות במיצון לתארים מתקדמים...

מוחמד יאסין1's picture
נוצר ע"י
04.07.19
314
0
1
הצבע\י לתשובה

לדעתי צריך להוסיף עוד תקנים

אסטרטגיה's picture
נוצר ע"י
03.07.19
260
0
1
הצבע\י לתשובה

Pages

גוף שייתן הסברה - חשיבות הבעיה, מהי התופעה, איך מטפלים בה, איך מורידים אותה. הגוף הזה צריך להיות ברמה של משרד החינוך. צריך להתייחס לזה ולתת לזה פרסום כמו לתאונות דרכים. משרד החינוך מדבר על הרבה דברים, וזו תופעה שמתגברת, אז כבר מהגיל הצעיר צריכים לחשוף את המטופל לבעיה ולחשוב איך מתמודדים איתה.

משתתף 004's picture
נוצר ע"י
11.03.18
388
1
0
הצבע\י לתשובה

השכונה שלי סמוכה לבית צפאפא, והם שכנים נהדרים. אני הולכת הרבה בפארק המסילה שעובר בבית צפאפא וחווה יחסי שכנות טובה מאד בכל היבטי החיים. אבל, אני חווה בעיה קשה עם כמויות אדירות של זיקוקי דינור בימי הקיץ, בחודש הרמאדן, בחגיגות חוזרות ונשנות של סיום בית ספר במגזר הערבי ומה לא לפעמים אפילו יורים זיקוקים ממש מהמדרכה ליד הבית. חלק ממהשפעה של זה עלי ועל משפחתי זה הימנעות מלצאת החוצה, התסגרות בבית עם חלונות סגורים ב"עונת הזיקוקים", בתקופות בהן יורים זיקוקים יום אחרי יום, ואפילו כמה פעמים באותו יום. כל יום כשאני יוצאת מהבית, גם לאחר שנרגעה התקופה הזו, אני בחרדות שמא בדיוק יירו זיקוקים.

Merav Buch's picture
נוצר ע"י
25.09.19
233
0
0
הצבע\י לתשובה

יוזמה מבורכת וחשובה ביותר.
המלצותי- 1.לסבסד מפגשי הכנה להנקה לפני לידה. 2.לאפשר ולעודד אפס הפרדה בביח, מתן הסבר וייעוץ 24/7 למניקות. לתת יותר מידע ועזרה בשאיבה ולא מייד להציע תרכובות מזון לתינוקות.
3. לסבסד מפגשים עם מדריכות ויועצות הנקה מוסמכות, לסבסד קניית משאבות חלב ואביזרים תומכי הנקה. 4. לייצר מקומות עבודה ידידותיים להנקה. 5. להאריך חופשת לידה כדי למנוע הפסקת הנקה מוקדמת.

08.01.20
89
0
0
הצבע\י לתשובה

אני בעד הכנת האשה טרם לידה להנקה ויש לי נסיון עם כמה נשים שהם קבלו טרם לידה ונתנו הנקה יותר מששה חודשים.
הרעיון היה איך להכין אותה לחזרה לעבודה ותקבל הסבר על זכויות שלה ואיך לסדר מקום לשאיבה במקום עבודה וציוד נכון וללמד את המטפלת לפני זמן מסוים שיתרגל התינוק על בקבוק מחלב אם
דבר שני להאריך חופשת לידה ויש לה זכות
וגם אני רואה שכל אחת מאמהות תקבל הדרכה במחלקה פרטי וקבוצתי ולדאוג שהיא יודעת למי לפנות בזמן סיבוכים זה נותן לה בטחון עצמי והמשכיות לזמן ארוך

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
07.01.20
38
0
0
הצבע\י לתשובה

*גינות שעשועים עם מתחם של מתקני ספורט.
*הצללת בד/עצים באיזורים של שבילי הליכה/רכיבת אופניים/מתחמי מתקני ספורט.
*יצירת פעילות יישובית/שכונתית הכוללת תחרויות ספורט, פעילויות ספורט לתושבי השכונה/כלל התושבים. אפשרות נוספת ליצור תחרויות ספורט בהן יתחרו נציגים מכל שכונה.
*בונוסים לעסקי מזון (בכללם קיוסקים/מכּוֹלוֹת) השומרים על תזונה בריאה ומשתמשים כמה שיותר במוצרי מזון טריים ובריאים (פחות מוצרים מעובדים,קמח מלא/כוסמין וכדומה)
ובעיקר עסקי מזון בסביבת בתי הספר.

אורנית's picture
נוצר ע"י
08.09.19
130
0
0
הצבע\י לתשובה

הדרכה פרטנית צמודה לפחות בלידה ראשונה. אני ילדתי פגית ויכולתי לנסות להניק רק אחרי ששוחררנו הביתה, מה שיצר קושי משמעותי

Hadar Haviv's picture
נוצר ע"י
09.01.20
55
0
0
הצבע\י לתשובה

על מנת לעודד את ההנקה עלינו לפנות לקהל יעד של נשים בהריון כבר מתחילת ההריון כי ברגע שהן מבינות את משמעות ההנקה וחשיבותה רוצות את זה וזה חשוב להן בעקבות הידע שצברו הן תעשנה הכל בשביל להצליח בכך והן גם יצליחו , וברגע שאישה מגיעה לחדר לידה יולדת ורק אז מתחבטת בשאלה האם כן להניק או לא אלו בדרך כלל מוותרות מהר מאוד לכן יש את הצורך כן להעלות מודעות דווקא בתחילת הריון ולא בסופו .

veredk's picture
נוצר ע"י
19.01.20
235
0
0
הצבע\י לתשובה

שכר
שכר
שכר

ותנאים שלא משמרים קלינאית
מלבד זה עומס, שעות הדרכה מועטות, מיעוט אפשרויות לקידום ופיתוח מקצועי. הרבה פעמים קושי בהפקת היתרונות במגזר הציבורי- למידת עמיתים, התפתחות מקצועית, שיתופי פעולה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
16.07.19
239
0
0
הצבע\י לתשובה
כ

בדיקת CT קורונרי (להדגמת הלב) דורשת סורק בעל טכנולוגיה חדשה המאפשר חתכים רוחביים דקים של כ- 0.5 מ״מ ואפילו פחות, יחד עם זאת ביצוע ע״י רנטגנאי בעל מיומנות אשר עבר הדרכה מיוחדת הנדרשת לאופטימלזציה של הבדיקה, שני גורמים אלו אינם יעילים אם אין שת״פ של המטופל מבחינת החזקת נשימה במשך של כ- 13 שניות ולעיתים יותר (תלוי בפרוטוקול הנדרש).

Saleh Mussa's picture
נוצר ע"י
05.11.20
139
0
0
הצבע\י לתשובה

לשתול יותר עצים
שיהיה יותר ירוק
יותר צל
יותר ספסלים שאפשר לשבת, מוצלים.
פחות בטון

אילנה יונה's picture
נוצר ע"י
23.09.19
204
0
0
הצבע\י לתשובה

Pages

תגובות

רשתמם שיתוף קטעי דיון לציבור במקום
19.10.21 13:59
Suzanne Mueller נילי שלום, כעת הקישור עובד
23.4.21 14:39
Suzanne Mueller נילי שלום, הנושא של
22.4.21 19:55
21.4.21 13:32
נילי חיון דיקמן זהבה שלום, את מעלה סוגיה
21.4.21 13:28
נילי חיון דיקמן שלום נורית, אנו בהחלט יכולים
21.4.21 13:24
נילי חיון דיקמן בנושאי מדיניות יש לפנות לאגף
21.4.21 13:21
נילי חיון דיקמן הנושא לא מוכר לי ואשמח לשמוע
21.4.21 13:19
נילי חיון דיקמן תודה איריס, אם הכתובת לטיפול
21.4.21 13:12
נילי חיון דיקמן תודה רבה על המידע החשוב!
21.4.21 13:08
נילי חיון דיקמן תודה רבה על ההצעות, חלק אנחנו
21.4.21 13:05