Ideas

בעידן הדיגטל ענף הרוקחות עדיין נמצא באיזה שהוא מקום ממש ממש בסוף , חובת רישומים מוגזמת ומיותרת בזמן שישנם כילים דגטלים שיכולים לסייע באותה מידה ועוד עם פחות סיכונים ... אותם כילים נמצאים בהתי המרקחת ובכל זאת נדרש תיעוד נוסף.
המרשמים היום דיגטליים מה שמפחית מאוד אפשרות של זיוף ושימוש לרעה בתרופות אך משום מה חובת רישום נוסף וניהול שימוש לרעה עדיין נדרש מהרוקח הקהילתי על חשון מתן ייעוץ ושירות ללקוח .
עידן האינרנט חושף אותנו הרוקחים להמון המון מידע ועדכונים בין היתר הדרכות והרצאות און ליין לרוקחים והחובה בהחזקת ספרות לא רלוונטית מיותרת ומעמיסה עוד יותר על הרוקחים .

hiba yousef-khoury's picture
נוצר ע"י
15.07.19
180
1
4
הצבע\י לתשובה

קיים עומס רב על הרוקח הקהילתי בעקבות מחסור ברוקחים בקהילה עקב תנאי העסקה, והבירוקרטיה והנהלים שמדרד הבריאות מוסיף רק מעמיסות עוד יותר על הרוקח. מן הנהלים הנ"ל:
נוהל 126 בקרת טמפרטורות ומעקב. בעידן הדיגיטלי שסכל בית מרקחת קיימים אוגרי טמפרטורה במקרר ובחלל בית המרקחת עדיין ישנו צורך ברישום ישני 3 פעמים ביום. לכאורה פעולה פשוטה ולא לוקחת זמן, בפעול פעולה מיותרת בהימצאות אוגר דיגיטלי ומעמסה בירוקרטית על הרוקח.

רים חליחל's picture
נוצר ע"י
15.07.19
353
2
8
הצבע\י לתשובה

להפסיק להתייחס לרוקחים כאל מוכרים. שמקדמים מבצעים. ועושים חשבון לדברים מהחנות שלא קשורים לבית המרקחת. הידע של הרוקחים הוא עצום, אך הוא לא מנוצל לקידום הרוקחות. אלא במקום זאת הוא מושקע בעבודה פיזית!!.
הזלזול במקצוע גדל יום אחרי יום. חוסר ההערכה וחוסר התגמול גם הם גדלים. לרוקח יש הרבה מה לתת מעבר מאשר לעשות חשבון לתרופה ושמפו!. כולל לרוקח קהילתי. שגם הוא למד 4 שנים לפחות. וגם לו יש תואר. אז כנראה שהפתרון דיי ברור: להתחיל לתגמל רוקחים כפי שמגיע להם. להעסיק אנשים שיטפלו בקידום המכירות והמבצעים, לטפל בעבודה הפיזית שגוזלת המון כוח. לטפל באלימות כלפי הרוקחים!.

Amany Matar's picture
נוצר ע"י
15.07.19
176
1
4
הצבע\י לתשובה

רבים מן הרוקחים לא מרוצים היות ולאחר שנות לימודים רבות, העבודה ברוקחות הקהילתית הינה טכנית ולא רוקחית. רבים מרגישים כי למעסיק חשוב יותר מיקסום התועלת הכלכלית מכל מטופל או לקוח מאשר מיקסום וייעול של הטיפול הרפואי/תרופתי אשר הוא מקבל. בעיניי יש להפחית את העבודה הטכנית של הרוקח הקהילתי (העברת מבצעים, ביצוע חשבונות) ולתת לו להתעסק בפן הרוקחי נטו (מישגוח- בדיקת התאמה של הטיפול, תשאול מקיף ויעיל, בדיקת אינטראקציות).

Avik Jan's picture
נוצר ע"י
15.07.19
246
1
7
הצבע\י לתשובה
א.מ's picture
נוצר ע"י
15.07.19
212
0
1
הצבע\י לתשובה

נושא חשוב ביותר שחשוב לקדמו

א.מ's picture
נוצר ע"י
15.07.19
206
0
4
הצבע\י לתשובה

יש לשקול את סביבת העבודה של הרוקח בתור גורם התורם ללחץ זה, אולי
רשתות בתי המרקחת מצדן יכולות לפעול להפיכת סביבת העבודה לנעימה יותר עבור
הרוקח כשם שחברות הייטק נוהגות.

א.מ's picture
נוצר ע"י
15.07.19
180
0
4
הצבע\י לתשובה

לקלינאי תקשורת סולם דרגות מצומצם מאד, כנ"ל לגבי גמול השתלמות ושכר עלוב. בנוסף - מחסור בתקנים, הפוגע גם במטופלים.
התוצאה היא קלינאים העובדים בחלקי משרה במספר מקומות, לעיתים באותו יום. מצב זה גורם לעיסוק נוסף בתיאומי מס ובעתיד יפגע גם בפנסיה.
לכן:
1. להעלות באופן משמעותי את השכר הבסיסי של הקלינאים
2. לפתוח את סולם הדרגות
3. להגדיל את טווח גמול ההשתלמות
4. לפתוח קורסי על שיאפשרו צבירה מהירה יותר של גמול השתלמות

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
14.07.19
230
0
0
הצבע\י לתשובה

בראש ובראשונה השכר לא הולם את ההשקעה והמאמץ בעבודה. בנוסף לכך אפשרויות הקידום מצומצמות מאוד ואין תמריצים על עבודה. התקינה לא מספיקה לצרכים בשטח מה שמגדיל את עומס העבודה על העובדים שבתוספת השכר הנמוך וחוסר התמריצים מוביל לתסכול רב ושחיקה.
יתר על כן חוסר ההתאמה בין ימי החופש למסגרות של ילדים צעירים מאוד מקשה, גם מספר ימי מחלת ילד מאוד נמוך ולא מתאים למשפחות עם ילדים צעירים

קלינאית's picture
נוצר ע"י
14.07.19
399
1
2
הצבע\י לתשובה

אנשים בעלי תארים מקצועות הבריאות חייבים להיות מתוגמלים על כך באופן ראוי ומכבד. בנוסף, אוכלוסיית המטופלים הולכת וגדלה ומתקנים צריכים להתעדכן בהתאם.

מ's picture
נוצר ע"י
14.07.19
251
0
0
הצבע\י לתשובה

Pages

חוסר ההלימה בין דרישות התפקיד, חשיבותו, ועבודתנו הקשה בשטח,
לבין תנאי השכר המבישים.
העובדה לפיה לא ניתן להתקיים ממשכורת של קלינאי תקשורת במגזר הציבורי מצערת מאד והופכת את עובדתנו לכמעט בלתי אפשרית.

Tal bronner's picture
נוצר ע"י
11.07.19
256
0
0
הצבע\י לתשובה

מצטרפת לתלונות המרובות בשל השכר המאוד מאוד נמוך. בנוסף,במקביל לבדיקות השמיעה האמבולטריות אותן אנו מבצעות באופן שוטף מצטרפים גם ייעוצים מתוך בית החולים ובדיקות דחופות מהמיון מה שמאוד מקשה עד בלתי אפשרי לביצוע.

Tali Orel's picture
נוצר ע"י
11.07.19
216
0
0
הצבע\י לתשובה

מסכים עם מה שנעאמר לגבי התנאים והשכר. זה גם מה שמונע בדר"כ לעבוד ביותר אחוזי משרה במסגרת הציבורית. בנוסף אין לדעתי מספיק השתלמויות והמשך למידה שיכולים לפצות על השכר הנמוך.

אלי קורצמן's picture
נוצר ע"י
11.07.19
273
1
1
הצבע\י לתשובה

שלום רב, מצטרפת למה שכתבו הקולגות שלי.

אני מעוניינת להסב את תשומת לבכם לעומס הגבוה הכרוך בעבודה, הן בשל מיעוט בתקנים לצד דרישה לטפל במטופלים מאושפזים ובאלה המגיעים אמבולטורית. הלחץ מקשה עליינו לכתוב סיכומים, להדריך, להקדיש את מלוא לחולים המאושפזים ולשמר שביעות רצון ממקום העבודה. השכר המאוד נמוך עליו אנחנו נאלצות להתפשר על מנת לעבוד במערכת הבריאות הציבורית פוגע בתפקוד שלנו ומכריח אותנו לשלב מסגרות עבודה נוספות ובכך הלחץ עליינו גבוה מאוד.

אשמח לראות התייחסותכם לנושא וסיוע מצדכם.

MORGI4U's picture
נוצר ע"י
11.07.19
299
0
2
הצבע\י לתשובה

בראש וראשונה, הדברים שנכתבו, שכר ,אפיקי קידום מתוגמלים ותמרוצים, הכרה בקורסים והשתלמויות .
בנוסף- תנאי העבודה, כולל התמודדות עם העדר תקציבים לחידוש מיכשור, התמודדות עם בירוקרטיה, השמת הקלינאים בחזית מול המטופלים בעיניינים בירוקרטיים שונים- משימות גוזלות זמן, ריבוי תוכנות ודיווחים.

ורד's picture
נוצר ע"י
11.07.19
316
0
2
הצבע\י לתשובה

לאחר שהכנתי רשימה והוספתי עליה מרעיונות הצוות שלנו, קראתי וראיתי שהרבה דברים נכתבו כבר, ובכל זאת ארשום כדי לחזק וכן לחדש.
1- קודם כל חייבים שכר ריאלי. מכיוון שהשכר מאד נמוך, אנשים נאלצים לעבוד בחלקיות משרה ולהתרוצץ בין מקומות כדי להתפרנס, וזו אחרי השקעה גדולה בלימודים והשתלמויות ומחקר. זה מתיש ושוחק בפני עצמו.
2- אפשרויות הקידום מוגבלות. מתח הדרגות קטן מדי, [והתוספת המתקבלת זעומה מדי].
3- ובהמשך - על מנת לשמר רמה גבוהה ולשמור אנשים טובים ומשקיעים, צריך תמריצים.

cahtia adelman's picture
נוצר ע"י
11.07.19
350
0
2
הצבע\י לתשובה

מסכימה עם כל הנאמר ומרגישה צורך לחדד. התואר הראשון שלנו נחשב בין העמוסים בקרב המקצועות הפארא-רפואיים ובאופן כללי נחשב כתואר עמוס ואינטנסיבי ובכל זאת התחושה החד משמעית היא שאין הלימה בין ההשקעה הנדרשת בדרישות הסף של המקצוע והתואר ובין השכר המשולם בפועל לאחריו. יתרה מכך, בבתי חולים לא מכירים בתואר שני בניהול מערכות בריאות שהינו תואר שני מוערך ומבוקש! איפה יכירו בתואר כזה אם לא במערכת הבריאות הציבורית?

Liraz s's picture
נוצר ע"י
10.07.19
256
0
1
הצבע\י לתשובה

מחזקת את כל מה שנכתב עד כה לגבי השכר, שעות עבודה עמוסות, הקצבת זמן ממש מעטה לכתיבת סיכומים טיפול'סיכומי אבחון ועוד. בייחוד השכר הוא נושא מאוד מאוד כאוב, שכר זעום שאינו פרופורציונאלי למקצועיות, להשקעה ולתמורה שאנו מעניקים.
לי אישית מאוד מפריע שאיני זוכה להכרה בתארים קודמים שלמדתי, תואר ראשון ותואר שני במדעי הרפואה, תארים שכן זכו להכרה במשרד החינוך, וכן קשורים למקצוע שלנו, בייחוד בעבודה בבית חולים.

liat tveria's picture
נוצר ע"י
10.07.19
300
0
2
הצבע\י לתשובה

ראשית כל מצטרפת לקודמותיי בנוגע לשכר שאינו תואם לכמות ההשקעה שלנו הלמידה והתמקצעות הן במהלך התואר והן אחריו בהשתתפות בהשתלמויות מקצועיות. כמו כן, האפשרויות לקידום מקצועי הן מעטות מאוד, שלא לדבר על אפשרות לקידום בשכר שכמעט ואינה קיימת! שנות ותק בקושי מהוות תוספת במשכורת ועל כן ישנה זליגה משמעותית לעבודה במגזר בפרטי.
כמו כן, אין מספיק זמן מוגדר להדרכה מקצועית, בעיקר לקלינאיות בראשית הדרך, מכיוון שרוב הזמן מוקדש לקבל כמה שיותר מטופלים.

Oryah Lavie Kalaora's picture
נוצר ע"י
10.07.19
228
0
1
הצבע\י לתשובה

אתייחס למחלקות השיקום במערכת הבריאות הציבורית. לא אחדש בכך, אבל חסר בתקינה ראויה (מינימלית!) מוביל לעומס עבודה אדיר. כשנלקחת בחשבון העובדה שטיפולים שיקומיים מעמיסים מאוד מבחינה רגשית (לרוב ללא כל תמיכה ריגשית וליווי קבוע), לצד שכר זעום, מובן מדוע מקדם השחיקה הינו גבוה מאוד בסקטור בכלל ובמחלקות השיקום בפרט. היעדר התקינה הנחוצה מוביל גם לצוות מצומצם ובכך ההתמודדות עם כל הנ״ל היא פרטנית. ייתכן אם הייתה נעשית בצוות רחב יותר, הייתה מאפשרת תמיכה עם ״כח משותף״.
בהחלט מומלץ לשקול הדרכה רגשית רוטינית בחלק מן המוסדות/מחלקות.

ענת's picture
נוצר ע"י
10.07.19
293
0
1
הצבע\י לתשובה

Pages

כמניקה בלעדית עד גיל חצי שנה אומר שמי שהכי עזרו לי היו יועצות הנקה! כבר בסוף ההריון- מפגש קבוצתי של הכנה להנקה (בקופת החולים). כדאי שכל אישה שמתכננת להניק תיפגש עם יועצת הנקה לקראת סוף ההריון.
דבר נוסף שהיה מאוד קריטי הוא מפגש עם יועצת הנקה ביום ה4 לאחר הלידה (היום בו מתחיל הגודש והכאבים). ללא יועצת הנקה באותו יום לא הייתי מבינה איך מתמודדים עם הגודש והכאבים הנלווים. במקרה שלי הייתי במלונית של איכילוב שם היו יועצות מדהימות, אך רוב הנשים ביום הזה נמצאות בבית. סבסוד של ביקורי בית מיד לאחר השחרור מבית החולים יכול לעזור.

Tzlil Grebler's picture
נוצר ע"י
08.01.20
59
0
0
הצבע\י לתשובה

לשתול יותר עצים
שיהיה יותר ירוק
יותר צל
יותר ספסלים שאפשר לשבת, מוצלים.
פחות בטון

אילנה יונה's picture
נוצר ע"י
23.09.19
230
0
0
הצבע\י לתשובה

יותר עצים וירוק ברחובות העיר המאופיינים בהרבה בטונדות(בנייני מגורים רבי קומות) ובכבישים סואנים יתרמו לחמצן ולנשימה בריאה וטובה יותר. פחות תופעות אלרגניות, פחות אבק.
ניקיון רחובות יסודי וקפדני יותר. המון לכלוך על המדרכות, זבל נרקב בחום של ישראל ומפיק רעלים ומזהמים.
יותר גינות ספורט וכושר.
פחות בנייה.

לת's picture
נוצר ע"י
23.10.19
274
0
0
הצבע\י לתשובה

גיסתי ילדה לפני חודשיים בבלינסון בניתוח קיסרי לא מתוכנן ..

היא ילדה בשש וראתה את הבת שלה רק למחרת בבוקר כי היתה בהשגחה .. בזמן הזה דחפו לילדה בקבוקים של תמ''ל ומוצץ .. עד היום היא בקושי מצליחה להניק והתזונה מבוססת בעיקר על תמ''ל ..

אני מרגישה שפרסום ושיווק חברות התמ''ל בבי''ח חשוב מהנקה בבלינסון לכן לא מעוניינת ללדת שם למרות שאני גרה בפתח תקווה , גם בקורס הכנה ללידה בבלינסון לא הוסבר חשיבות הקולסטרום בשעתיים הראשונות גוף לגוף חום גוף של האם ועוד

Yasmin George's picture
נוצר ע"י
14.01.20
221
0
0
הצבע\י לתשובה

די ברור ש פסיכיאטרים לא מתעסקים ברפואה פרופר. יש להם מספר די מוגבל של תרופות והעיסוק הרפואי כפי שנלמד בבתי הספר לרפואה אינו דומה כלל. לכן לדעתי אם יפתחו מסלולים ייעודיים לפסיכיאטריה, בדומה לרפואת שיניים, כמות הפסיכיאטרים תגדל, בדומה לפסיכולוגיה שהביקוש רק על ההיצע. הרבה מהסטודנטים שלמדו 7 שנים+ סטאז לא רוצים לוותר על ה"רפואה" אחרי שלמדו כל כך הרבה שנים, ומין הסתם גם לא הלכו ללימודים לשם כך. מי שמתעניין בבריאות הנפש לרוב יפנה למקצועות הפסיכולוגיה השונים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
22.07.20
146
0
0
הצבע\י לתשובה

בתור מטופלת, שיחת וידאו, שירותים שונים מרחוק הם יתרון מאד משמעותי למי שנמצא בקבוצת סיכון, לחולים כרוניים. לצערי, גם תורים אלו מתחילים להיות ארוכים ופחות זמיים - דוגמא, תור לנוירולוג לשיחת וידאו, הזמנתי באוגוסט 2020 וקיבלתי תור ל 10.11.
חשוב למנן תורים אלו, יש צורך לוודא כי אכן תור לביקורת / מעקב יוכל להיות מרחוק, אבל למשל, חידוש שנתי של תרופה כמו למשל תרופה ביולוגית, לטעמי חייב להיות ביקור פיזי.

nudelmichal's picture
נוצר ע"י
19.09.20
191
0
0
הצבע\י לתשובה

כמתמחה ותיקה בפסיכולוגיה חינוכית, מרגישה שהשחיקה קשורה למספר רב של גורמים: עומס רב, עבודה שנדרשת מעבר לשעות העבודה (כתיבת אבחונים, טלפונים), ועדות ובירוקרטיה שלא קשורות לרוב ליכולות המקצועיות שלנו, כל זאת בשכר עלוב, ועם מגוון דרישות שמשתנות ולרוב מחמירות את המצב חדשות לבקרים, למשל הרפורמה בחינוך המיוחד והדרישות החדשות לבחינת המומחיות.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
25.07.19
206
0
0
הצבע\י לתשובה

אזורי פריפריה: כולנו יודעים מהם הפתרונות לטווח הארוך. לטווח הקצר או לטווח הביניים, יש לשקול לאחד מבחינת הציבור את שירותי הבריאות של כלל הקופות, כך שיותר רופאים ויותר שירותים יהיו זמינים ללא תלות בשיוך לקופה זו או אחרת.

משתתף 042's picture
נוצר ע"י
03.08.17
323
0
0
הצבע\י לתשובה

תפקיד האחות במתאר הבית חייב להיות בראיה כוללנית.
אחות צריכה להיות בעלת ידע ויכולת מקצועית אשר תאפשר לה לתת טיפול לחולה המרותק לבית ושאינו מסוגל להגיע למרפאתו. החל מאומדן תפקודי כולל התאמת הבית ,היצע לגבי מכשירי ניידות מצב הפיזי,ידע בטיפול בפצעים,אומדן תזונתי,מתן טיפול תוך ורידי כולל מתן טיפול לוריד מרכזי וכלה באומדן המצב הפסיכו סוציאלי של המטופל ומשפחתו.
לסיכום ראיה ויכולת טיפול המתבסס על מצב החולה כעת עם ראיה והסתכלות על המשך טיפול האם קורטיבי או פליאטיבי

Bela Hirsh's picture
נוצר ע"י
15.01.20
192
0
0
הצבע\י לתשובה

תודה על היוזמה! הדבר שהכי מוריד חלב זה סטרס עומס ואין זמן לשאוב בעבודה. וגם השאיבות עצמן מורידות את החלב. אז בטח שאמהות חוששת שאין להן מספיק.
אמא שנמצאת עם התינוק שווה הנקה.וגם שעת הנקה לא רק למי שעובדת משרה מלאה. כמה יכולות לעבוד משרה מלאה עם קטנים בבית ועוד עם תינוק בן 3 חודשים?? ועדיין צריכות זמן לשאוב בעבודה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
08.01.20
92
0
0
הצבע\י לתשובה

Pages

תגובות

רשתמם שיתוף קטעי דיון לציבור במקום
19.10.21 13:59
Suzanne Mueller נילי שלום, כעת הקישור עובד
23.4.21 14:39
Suzanne Mueller נילי שלום, הנושא של
22.4.21 19:55
21.4.21 13:32
נילי חיון דיקמן זהבה שלום, את מעלה סוגיה
21.4.21 13:28
נילי חיון דיקמן שלום נורית, אנו בהחלט יכולים
21.4.21 13:24
נילי חיון דיקמן בנושאי מדיניות יש לפנות לאגף
21.4.21 13:21
נילי חיון דיקמן הנושא לא מוכר לי ואשמח לשמוע
21.4.21 13:19
נילי חיון דיקמן תודה איריס, אם הכתובת לטיפול
21.4.21 13:12
נילי חיון דיקמן תודה רבה על המידע החשוב!
21.4.21 13:08
נילי חיון דיקמן תודה רבה על ההצעות, חלק אנחנו
21.4.21 13:05