1. קידום הגברת מהירות התגובה והרתעה אפקטיבית. האופן בו מגיבים לאירועי  אלימות משפיע על סבירות הישנותן ומחזקות את כח ההרתעה ותחושת הביטחון של הצוותים, ניתן לבצע זאת באמצעות הצבת מצלמות גלויות וכוח אבטחה. בנוסף, יש לתת את הדעת על החרפת הענישה ופרסום פסקי הדין.
 
2. השקעה ביצירת וודאות. הפחד מהבאות מועצם במצב של תקשורת מקוטעת וזמני המתנה ארוכים. הנגשת מידע על השלבים הבאים בטיפול, האבחנה הרפואית עצמה והצוות המטפל הינה קריטית. טכנולוגיה (טאבלטים עם מידע, מסרונים אישיים או מסכים) יכולים לסייע. אך נדרש גם מגע אנושי, דוגמת איש צוות שמשימתו היא יצירת התקשורת.
 
3. במקום לחזק - חלק מהעובדים מרגישים מוחלשים. נדרש לגבות את אנשי הצוות במצבי אלימות. חלקם מוצאים את עצמם לבד בתחנת המשטרה, מול מטופל שהגיש תלונה נגדית, או מול שוטר ספקן. הארגון (ולא העובד) הוא שצריך להגיש את התלונה ולהוביל את התהליך. הפסקת הטיפול במקרה של אלימות צריכה להפוך לדבר שבשגרה, ולא להיתפס כדבר חריג.
 
4. האלימות משתלמת. במקרים רבים, אלימות תביא לקבלת טיפול מהיר יותר, במקום לדוגמא להוספה ל"רשימה שחורה", ניתן לשכול יצירת קושי בקבלת טיפולים עתידיים ואולי אף העלאת דמי ביטוח הבריאות. ההתמודדות עם אלימות חייבת להימשך גם לאחר האירוע. 
 
5. הצוותים אינם מרגישים ערוכים להתמודדות עם אלימות. בחלק מהמערכת אין פרוטוקול מובנה להתמודדות עם אלימות, אין הכשרות וסימולציות ואין כלי עזר טכנולוגיים להרתעה ולשימוש במידת הצורך. נוהל ברור, לחצני מצוקה, הכשרות ייעודיות ומערך דיווח יכולים לסייע בכך.
 
6. התמודדות עם עומס תמידי. צוות מטפל שרץ ממקרה למקרה פחות פנוי למתן הסברים, וזמני המתנה ארוכים מגדילים את התסכול והמצוקה. נדרשת הגדלת כוח אדם, חלוקת סמכויות שונה בצוות אף היא יכולה לסייע. ניתן לגייס כוח אדם מינהלי, ולהגדיל את הממשק בין האחיות לבין החולים ובני משפחותיהם. 
 
7. ניראות מעצבת התנהגות. התנאים הפיזיים משפיעים הן על מצבו הנפשי של המטופל והן על תחושת הביטחון של הצוות. נדרשת הכרעה האם נכון לייצר עוד הפרדות ומחסומים בין הצוות לבין המטופלים, נדרש מרחב מרגיע, מעוצב ושמור, שיכול להפחית לחץ ולא להגביר אותו. סביבה מוזנחת מייצרת תחושת הזנחה.
 
8. הכרות עם המערכת מבפנים. חינוך לסובלנות מגיל צעיר נדרש בכל תחומי החיים. אך לצידו, ניתן לקדם למידה ואף סיורים של תלמידים במערכת הבריאות, על מנת לשקף את נורמת ההתנהגות ואת הלחצים הקיימים במערכת. בנוסף, הסברה ופרסום מידע יכולים לסייע.
 
מנהל התייעצות's picture
נוצר ע"י