ניהול נכון של בית המרקחת

בית המרקחת צריך להעסיק את בעלי התפקידים הבאים:
1. מנהל לוגיסטי של בית המרקחת שאחראי לניהול הרוקחים והטכנאים ולא חייב שיהיה רוקח
2. רוקחים,עוזרי רוקחים (בבתי מרקחת גדולים)
3. טכנאים ביחס של 1:1 לרוקחים בבתי מרקחת גדולים ופעילים ולעיתים גם יחס של 2 טכנאים על רוקח.
הטכנאים (פרחים) חייבים לעבור הכשרה מסודרת ומכוונת להגדרת תפקידם:ליקוט תרופות, הקלדתן במחשב, גבית תשלום מהלקוח, קבלת סחורה וסידורה במדפים, בדיקת פגי תוקף, מילוי מדפים ומגירות לפי סדרי עדיפות ורשימות של תרופות עם גלגול גדול.

הרוקח צריך להיות פנוי לתת שירות מקצועי ללקוח, ויש להוציא ממנו פעולות ליקוט, הקלדה ופעולות אדמיניסטרטיביות נוספות מיותרות. כאשר יש זמן פנוי כל אנשי הצוות צריכים לתת יד כולל הרוקחים ולסייע במשימות האדמיניסטרטיביות.

התגובה הפרדוקסלית לכאורה שפעולת הליקוט יוצרת- לחץ על הרוקח (ע'י הטכנאים) נובעת מניהול לא נכון של העבודה. הסלסילות המלוקטות מקומן במתקן מתאים והרוקח צריך לבצע את הוטל עליו והטכנאים את החלק שלהם והעבודה מתנהלת בצורה חלקה ומהירה והלקוחות מקבלים שירות מקצועי יעיל .
את כל זה אני אומר תוך נסיון מעשי כרוקח ותיק ורוקח אחראי ותיק שניהל בתי מרקחת וסניפים עמוסים של סופר-פארם.

על מנת שזה יקרה המנהל הלוגיסטי של בית המרקחת והרוקח האחראי חייבים לנהל את בית המרקחת ולדאוג שהמשימות יתבצעו ע'י בעלי התפקידים המתאימים ולעסוק באימון ותרגול הצוות עד שזה יוטמע.

איל צור's picture
נוצר ע"י

Vote

4
הצבע\י לתשובה

תגובות

תגובות

מגר׳ מירי טריינין - משרד הבריאות's picture
מגר׳ מירי טריינ...
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

Vote

4
הצבע\י לתשובה
4הצבעות
197
צפיות
1
תגובות
5
חברים