התנסות במתן שירותי רפואה מרחוק

אסתי שלי's picture
אסתי שלי
מנהלת אגף בריאות דיגיטלית, משרד הבריאות

אנשי ונשות מערכת הבריאות - אנחנו במשרד הבריאות מעוניינים ללמוד מההתנסות שלכם במתן שירות רפואה מרחוק מאז החל משבר הקורונה.

נשמח לשמוע מכם - ממה הייתם מרוצים וממה פחות?

 

רקע 

בשנים האחרונות חלה עלייה במגוון הערוצים במתן שירותי רפואה מרחוק במערכות בריאות בארץ ובעולם. מגוון זה כולל פניות מקוונות לקבלת מידע, אישורים, מרשמים ובדיקות, שיחות טלפוניות ווידאו, התכתבויות בצ'אט עם המטפל, ניטור מרחוק אחר מדדים חיוניים ועוד. משבר הקורונה הביא להרחבת מגוון שירותים אלה.

בעקבות זאת עולות שאלות סביב ההשפעות שבמתן שירותי הרפואה מרחוק על ציבור המטופלים, המטפלים ומערכת הבריאות בכללותה. כדי להבין את מגוון ההשפעות, משרד הבריאות פונה אליכם, כמי שהתנסו במתן שירות רפואה מרחוק, על מנת לשמוע על שביעות הרצון שלכם מהטיפול מרחוק, יעילותו ותרומתו.

 

 

58

כל התשובות

תחום פיזיותרפיה - התפתחות הילד ולקויות מוטוריות
באופן כללי לא קל לטפל בפיזיותרפיה בטיפול מרחוק, ולכן חלק גדול מאוכלוסיית היעד אינו מתאים כטיפול קבוע או מתמשך.
בכל זאת התנסיתי בתקופת הסגר הראשון עם מספר מטופלים, וממשיכה גם כיום עם מטופל אחד.
הקשיים :
בעיות טכניות :
* לעיתים קשיי תקשורת פיזית בעת המועד שנקבע קודם.
* חובת שיתוף פעולה של המטופל ומשפחתו
* התמונה - לעיתים - באיכות לא מספקת
* רעשי רקע של הסביבה (משפחה)
* בכדי לראות את הפעילות התנועתית יש צורך מתמיד לכוון את המצלמה כך שנוכל לראות את חלק הגוף המטופל (עמידה, שכיבה, עבודה במרחב) קרא עוד

רותי פרי's picture
נוצר ע"י
פיזיותפיסטית
24.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

רוקח קליני תפקידו לייעץ לרופא על שימוש בתרופות , כדי שהמטופלים יקבלו את הטיפול הנכון והיעיל ביותר . יעוצים לרופאים נתנים כיועצים וירטואליים - הרופא פונה אל הרוקח מתוך התיק הרפואי של מטופל והתשובה ניתנת לתיק
דרך נוספת היא מפגשים וירטואליים עם הרופאים לדיון על מטופלים במקום מפגשים פרונטאליים וזה עובד ויש תוצאות מדהימים בהשגת היעדים ובשביעות הרצון

שלומית ישי's picture
נוצר ע"י
21.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

טיפול מרחוק באוכלוסיה גריאטרית הוא ברובו לא יעיל. האוכלוסייה הזו מגלה קשיים בהכלה ושימוש במדיה:
קשיים בראיה ושמיעה, קשיי שפה, לעתים קשיים קוגניטיביים כמו איטיות בעיבוד, ירידה בזכרון בכלל ובזכרון עבודה בפרט, וליקויים אחרים מוטוריים ותחושתיים שנובעים ממחלות רקע שמונעים מהאוכלוסייה הזו להכיל ולהשתמש במדיה הזו.
בנוסף בעיני יש גם פער תרבותי משמעותי בין דורי שמקשה גם הוא על הדימוי במדיה.

moriya gheva's picture
נוצר ע"י
19.10.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
תמי ביבר's picture
תמי ביבר
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

אני פיזיותרפיסטית בביה"ח הרצפלד, התנסינו בשיקום מרחוק עם מטופלי שיקום יום שלא יכלו להגיע לכאן.
יש קושי משמעותי בעבודה עם קשישים עם האמצעי הזה. צריך שיהיה אדם נוסף שיוכל למקם את הטלפון או המחשב בצורה שניתן יהיה לראות את המטופל, צריך יכולת קוגניטיבית תקינה של הבנת הוראות וכמובן שיש להגביל את התרגול לתרגול בטיחותי בלבד ולא תרגול של שיווי משקל אם אין שמירה על המטופל. יש מטופלים שידעו להסתדר עם הכלי והכינו גם מראש ציוד בבית ויש מטופלים שלא הצליחו להסתדר בכלל..

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
19.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני קלינאית תקשורת במעון יום שיקומי לפעוטות עם עיכובים ותסמונות שונות. במהלך הסגר הראשון עברנו לעבודה מרחוק עם ההורים והילדים. למרות האילוצים האישיים של הצוות הרב תחומי וההורים הצלחנו לגבש ולהרכיב לוח זמנים של הדרכות לכל הורה תוך ניסיון להתחשב בלוחות הזמנים של כולם. ההדרכות התקיימו או באמצעות שיחת וידיאו (לרוב בזום)והדרכה אקטיבית של ההורים או באמצעות ניתוח סרטונים שההורים שלחו או באמצעות שיחה טלפונית בלבד (תלוי העדפה של כל הורה). ניכר כי היה יתרון משמעותי לכך שראינו את הילד בסביבת הבית שלו ויכולנו להדריך את ההורים שלו באופן חד שבועי. רוב ההורים שהשתתפו בהדרכה אקטיבית או שלחו סרטונים נתרמו קרא עוד

מור ז.'s picture
נוצר ע"י
קלינאית תקשורת
18.10.20
0
1
הצבע\י לתשובה

הנני משתמש ברפואה מרחוק ומבין את החשיבות של שרות זה היום ובעתיד.

להערכתי, רפואה מרחוק עובדת סה"כ יפה במסגרת השרות של קופות החולים
במרפאות האמבולטוריות של בתי חולים ממשלתיים- השרות לעיתים לא קורה בכלל כי המטופל לא מצליח להשיג מקופת החולים ט'17 יעודי לטלמדיסין (ואז המטופל מפסיד ביקור רפואי!)

להערכתי, על משרד הבריאות לבנות תהליך פשוט (ללא חסמים בירוקרטים) כדי שהמטופל יקבל את הטלמדיסין מהמרפאות של בתי החולים הממשלתיים.
אני מציע שכל מגע טיפולי מסוג טלמדיסין, בין מומחה בבי"ח ממשלתי עם מטופל, יאושר אוטומטית על ידי קופת החולים (לאחר דווח של בית החולים) - ללא צורך בט' 17 קרא עוד

חיים בסן's picture
נוצר ע"י
נוירולוג ילדים
18.10.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
תמי ביבר's picture
תמי ביבר
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

מצורף קובץ התייחסות של דר תלמה שפק ודר נעמה צח מהמרכז הרפואי בני ציון בחיפה

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
18.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתור מרפאה בעיסוק התנסתי בטיפול מרחוק בסגר הקודם, וכעת חזרנו לעבודה פרונטלית בכל המקומות. אני עובדת עם אוכלוסיה של ילדים וקשישים. עם ילדים יש משמעות לטיפול מרחוק בעיקר בקשר והמעורבות של ההורים וזה יכול להיות טוב לחבראותם לטיפול וליצור קשר טיפולי משמעותי יותר. אצל קשישים הרגשתי שזה פחות עובד- חלקם זקוקים לעזרה רבה בתפעול מפבני משפחה וזה לא מתאים למי שיש לקות שמיע או קושי מוטורי, או לאיזורים בהם לא מקובל להחזיק אמצעים טכנולוגיים כאלו ואחרות. לאחר כשמונה חודשים של קורונה מרגישה שיש הבדל גדול ופערים בנגישות לרפואה באיזורים בהם יש לאנשים פחות נגישות לטכנולוגיה או לבני משפחה מסייעים, או כאשר יש קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
16.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

במהלך הסגר התנסינו בשילוח תרופות למטופלים באמצעות שיחת טלפון. אין לנו פלטפורמה להזמנת תרופות דרך אתר אינטרנט.
יתרונות: מניעת התקהלות והגנה על אנשים בסיכון.
חסרונות: אין כל חיסכון בזמן עבור הרוקח, להיפך. כל תהליך הניפוק והתשאול מסורבל יותר בשיחה טלפונית מאשר בשיחה פנים אל פנים. מטופלים רבים אינם מכירים את התרופות שלהם בשמותיהן או בהתוויותיהן ומתקשים לדעת למה הם זקוקים. השיחה הטלפונית מתמקדת במעבר על "רשימת מכולת" ופחות בייעוץ והסבר.

בקופת חולים מאוחדת יש תוכנית לפתוח בית מרקחת וירטואלי ובו יהיה ניתן לבצע הזמנת תרופות דרך אתר אינטרנט.
יתרונות: למטופלים - מניעת קרא עוד

דריה's picture
נוצר ע"י
רוקחת
15.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני קלינאית תקשורת ותיקה מאוד ומטפלת בקשת רחבה של טיפולי שפה ודיבור. הטיפול המקוון מאפשר לי לבצע טיפולים גם בתקופת הסגר ולמעשה מהווה כעת נדבך משמעותי ביותר של הטיפולים ומבורך ביותר. הטיפול המקוון הוא אופציה מצוינת לשמירה על בריאות הציבור. ילדים ומבוגרים כאחד ובמיוחד בני נוער, נהנים מאוד מטיפולי הדיבור והשפה המקוונים. בטיפולי היגוי אני מצליחה לראות היטב את איברי ההיגוי והם רואים אותי ואת הפה שלי (בלי מסיכה כמובן) בתקריב מצוין. בטיפול בתפקודי הפה והאכילה/בליעה, התרגול מול המצלמה ובשיתוף ההורים המקבלים הדרכה מיידית הוא ממש מבורך. בטיפולי שפה אין לי שום בעיה להעביר חומרים לתרגול בבית דרך המייל קרא עוד

סיגל מ.'s picture
נוצר ע"י
קלינאית תקשורת
14.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

השירות חיוני מאוד למטופלים ועוזר להקלה בעומסים והתקהלויות להמתנה בתור לרוקח

Shady Assy's picture
נוצר ע"י
14.10.20
0
1
הצבע\י לתשובה

טיפול פסיכולוגי התפתחותי

לאורך תקופת הקורונה אני ממשיכה טיפולים והדרכות הורים, פרונטליים ומרחוק. הבחירה ביניהם נעשית הן לפי ההנחיות באותה עת והן לפי רצון ויכולת המטופל (כולל מגבלות בידוד, סיכון וכד).
הדרכות הורים מרחוק מתבצעות בשיחות טלפון, שיחות ווטסאפ-וידאו או זום. השיחות לעתים קרובות בשיחות ועידה כשכל אחד מההורים במקום אחר. אני מוצאת שההדרכות יעילות וממוקדות ביותר, וקל יותר להתגמש בדרך זו לשעות שמתאימות להורים בימים טרופים ומעורבבים אלה.אני נוהגת לשבת מול המחשב ולרשום לעצמי תוך השיחות, לשם העלאת המיקוד והדיוק. בחלק מהמקרים התחושה היא שדווקא התנאים האלה מעלים את יכולת קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
13.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

העברתי בתקופת הסגר הראשון טיפולים מרחוק לילדים דרך פלטפורמת הZOOM. להרגשתי- לא היו לי מספיק כלים בשביל להעביר טיפול מיטבי ותואם את המטרות. חסרה לי ההדרכה שניתנה להבדיל למורים. התקשיתי לתכנן טיפול שגם יתאים לטווח הקשב של הילד ומאידך יתאים לזמנים אותם הוא זכאי לקבל וכן המציאות שבה נמצא הילד לרוב לא אפשרה לו את האינטימיות הקיימת בטיפולים- ההורים והאחים נכחו בבית, הילדים נזקקו לעזרת ההורים וכו'.
כן היה טוב- שהקשר עם המשפחות התעצם בתקופה הזו אז הטיפול היה יותר טיפול מבוסס מטרות משפחתיות ופחות אישיות.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
13.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני מטפלת במסגרת מכון בבית חולים בילדים קטנים עם גמגום, ובתקופת הקורונה העברתי חלק מהטיפולים לטיפולים מרחוק. טיפול בגמגום בגיל הרך על ידי הדרכת הורים ליצירת סביבה מעודדת שטף מאד מתאים לטיפול מרחוק. לגבי טיפול ישיר בגמגום בילדים קטנים, אני משתמשת בשיטת לידקום שיש evidence based practice שזה יכול להיעשות גם כולו מרחוק, אך אני מצאתי שעדיף לעשות היברידי, כלומר שחלק מהטיפולים (במיוחד הראשונים) הם פנים אל פנים, וחלק מרחוק, וזה יכול לעבוד טוב. טיפולי קול וכן דיבור חטוף באנשים בוגרים, גם מצאתי שטיפול "היברידי" כזה יכול להיות יעיל. אני חושבת שלא רק לימי קורונה. אלא גם בהמשך, מאד נוח למטופלים להגיע קרא עוד

כהתיה אדלמן's picture
נוצר ע"י
מנהלת אודיולוגיה והפרעות בתקשורת
12.10.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
faten awwad's picture
faten awwad
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

אני מטפלת בילדים קטנים עם גמגום, ובתקופת הקורונה העברתי חלק מהטיפולים לטיפולים מרחוק. טיפול על ידי הדרכת הורים ליצירת סביבה מעודדת שטף מאד מתאים לטיפול מרחוק. לגבי טיפול ישיר בילדים קטנים, אני משתמשת בשיטת לידקום שיש evidence based practice שזה יכול להיעשות גם כולו מרחוק, אך אני מצאתי שעדיף לעשות היברידי, שחלק מהטיפולים במיוחד הראשונים הם פנים אל פנים, וחלק מרחוק, וזה יכול לעבוד טוב. טיפולי קול וכן דיבור חטוף באנשים בוגרים, גם מצאתי שטיפול "היברידי" כזה יכול להיות יעיל. אני חושבת שלא רק לימי קורונה. אלא גם בהמשך, מאד נוח למטופלים להגיע רק כשחייבים ולקבל טיפול מרחוק כאשר זה יעיל.

כהתיה אדלמן's picture
נוצר ע"י
מנהלת אודיולוגיה והפרעות בתקשורת
12.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

I work with the adult neurogenic population in a private clinic in Jerusalem. From the onset of the pandemic, very few patients were able to come into the office for fear of Contracting the virus as they are in the high risk group.
Almost immediately approximately 90% of our work became online over resume. We were able to do one-on-one sessions with patients with various neurogenic speech language and swallowing disorders including various types of aphasia, various types of dysarthria and apraxia, voice disorders, mild cognitive executive function issues, swallowing disorders. Where קרא עוד

שרון רון's picture
נוצר ע"י
קלינאית תקשורת
12.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני משתמשת הטיפול מרחוק בעיקר בקליניקה הפרטית. לוקח זמן אבל אפשרי ליצור אינטימיות. לעיתים זה אפילו עדיף על ישיבה עם מסיכות באותו החדר.
יש יתרונות לגבי זמינות ושעות אבל כמרפאה בעיסוק זה יתרון משמעותי לראות את סביבית חייו של המטופל.ת מה שלא מתאפשר בטיפול בקליניקה ולהבין טוב יותר את רמת התפקוד. ניתן גם לצפות באדם פועל LIVE, זה נותן אינפורמציה חשובה.
לגבי מטופלים בבית החולים, בהיותי בתפקיד ניהולי לא מרבה לטפל, אבל כן עושה הערכות תפקודיות. לאחרונה, לאור האילוצים, עורכת ראיון עיסוקי ב-ZOOM בנוכחות המטפל העיקרי. זה ממקד את התשאול, מאפשר לי לקבל את המידע משני מקורות ובמידת הצורך, קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
11.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

כרוקחת, אני מרוצה מאוד משירות איסוף תרופות המבוצע בסניף שלי - הוא מאפשר לנו ניהול עומסים נכון יותר ושקט בביצוע פעילות תדרוך ותשאול.
יחד עם זאת, אני חושבת שהשירות מתאים יותר לתרופות כרוניות. אין כל הגיון באספקת אנטיביוטיקה או כל טיפול אקוטי סימפטומטי אחר כאשר ההתחייבות היא לשלושה ימי עסקים. אני משתדלת לקדם הזמנות כאלו אך לא תמיד (ובעיקר בהזמנות המבוצעות בסופ"ש) זה מתאפשר

Ayelet Levi's picture
נוצר ע"י
07.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

ההנחיות בתקופה הקורונה בתחום האונקולוגיה הינן להמשיך פעילות רגילה, וכך נעשה. בגל הראשון הייתה העדפה לקיום פגישות טלמדיסין. בתור רופאה אונקולוגית, נתקלתי בקשיים טכניים וכן הנגשה לאוכלוסיות מיוחדות. אך, האתגר הגדול בעיניי זה להבין מה היא ההתנהלות הנכונה ולפי איזה קווים מנחים לנהוג. צריכה להיות הכנה נכונה של המטופל והמטפל למפגש (היכן עליו להיות, עם מי עליו להיות וכד.), חשוב שהמפגש הראשון יהיה פרונטלי, ולא מומלץ לקיים מפגשי בשורה רעה בטלמדיסין. כמו כן, ישנה חשיבות גדולה לקחת בחשבון קשר רופא חולה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
04.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתור רופא משפחה, תחושותיי מעורבות בנושא. מצד אחד, אני מכיר בפוטנציאל הקיים לשפר את איכות השירות שאנו נותנים למטופלים ולפגוש אותם בזמן ובמקום שנוח להם לקבל את הטיפול . מן הצד האחר, המצב החדש מביא לכך שחלק מהמטופלים אינם מקדישים את תשומת הלב הנדרשת לטיפול, מה שיוצר חוסר איזון וחוסר כבוד לזמן הרופאים ופוגע באיכות השירות. מה גם שהאפשרות שנפתחה בפני המטופלים יוצרת ריבוי פניות לרופאי המשפחה. אם בעבר המטופלים היו חושבים פעמיים אם באמת יש צורך ב"ללכת לרופא", היום מה שמפריד ביני לבין הרופא הוא כפתור הטלפון וכבר יש פחות צורך בהפעלת שיקול הדעת. החשש שלי הוא שריבוי הפניות, יחד עם חוסר תשומת הלב הנדרשת קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
30.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

ההתנסות החיובית שלי בטיפולים מרחוק היתה עם נוער המאובחן על הספקטרום האוטיסטי. כאשר הקשר הטיפולי כבר קיים , הצלחנו לקיים המשך טיפולי יעיל גם מרחוק. עם חלק מבני הנוער זה עובד כתחליף מלא ועם חלקם כתחליף זמני עד שהטיפולים הרגילים חזרו לסדרם. טיפולי שפה לגילאי גן ניסיתי להעביר והניסיון לא היה מוצלח. לילדים היה קשה להתרכז, הם היו מוסחים מאד וההורים היו צריכים להיות מאד אקטיביים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
26.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

מניסיוני במשך 7 החודשים האחרונים הטיפול יעיל. דורש הערכות מראש להורדת התוכנות המתאימות.הדרכה להורים להתאמת סביבת הטיפול.רצון טוב וסבלנות של שני הצדדים.מתאים לרוב התינוקות עד גיל שנתיים עם רקע של עיכוב התפתחותי, הטית ראש.מאפשר לילדים בסיכון או הורים בסיכון. למשפחות מרוחקות מהמכונים. מאפשר להורים לקבל את מלוא האחריות על הטיפול בסביבה הטבעית של המשפחה. לעיתים נשלחים למשפחה דפי הדרכה בנושא מתאים למפגש שהתקיים. רוב ההורים הביעו שביעות רצון.
שלומית

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
24.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

התנסיתי במגוון גילאים וחייבת לציין שאני נהנית מאוד. ישנם ילדים שכף רגלם לא דרכה בסניף ויחד עם זה הגיעו להשלמת טיפול (ילדה עם שיבוש צ, ילד עם שיבוש ק). יש אפשרות לגמישות בטיפול ולשליחה של חומרים מוכנים לתרגול. הילד שולח הקלטות יומיומיות. בנוסף, אפשר לחלק את הטיפול כדי לאפשר לילד לתרגל במקום להישאר במסגרת 45 דקות רצופות.
גם בטיפולי שפה, ישנן אפשרויות רבות כך חשוב לשתף את ההורים בטיפול ולהפוך איתן לחלק בלתי נפרד. זה מאפשר להם לקבל הדרכה שוטפת.
החיסרון המשמעותי הוא אכן בילדים שנמצאים על מסך שעות רבות ולכן מתקשים לסנן את הטיפול משלל הגרויים האחרים. עם ילדים כאלו ניסיתי לגייס אותם ע״ קרא עוד

Iris Hindi's picture
נוצר ע"י
24.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

שמי ד"ר כנרת שרפי מרפאה בעיסוק בתחום התפתחות הילד. הטיפול מרחוק מצריך הערכות ייחודית ולמידה של הנושא. בתחום התפתחות הילד הכרחי שהורה כמובן יהיה פנוי לצד הילד. הטיפול מרחוק מתאים בעיני יותר אחרי הכרות פנים אל פנים ויצירת קשר אישי טיפולי. התנסיתי עד כה עם בן 5, בן 7 ובת 10. לפי נסיוני ניתן לקיים קשר טיפולי ולקדם מטרות טיפול גם מרחוק. יש לבחון את ההתאמה של סגנון טיפול זה באופן אישי. בתחום הריפוי בעיסוק פורסם נייר עמדה בנושא שנכתב בתקופת סגר הקורונה הראשון עי צוות מרפאים בעיסוק בעלי ניסיון מהשטח ומהאקדמיה. המסמך מופיע באתר של החברה הישראלית לריפוי בעיסוק. ממליצה להשקיע בהכשרת מטפלים לטיפול קרא עוד

Kineret Sharfi's picture
נוצר ע"י
24.09.20
2
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
Zafi Paz's picture
Zafi Paz
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
Kineret Sharfi's picture
Kineret Sharfi
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

בסגר הנוכחי אני מטפלת דרך הזום, ומוצאת את עצמי מופתעת לטובה, ומהפידבק של ההורים גם הם חשים כך.
בעיני ישנם כמה יתרונות מובהקים לצורת הטיפול הזו, עם הסתייגות שאציין בסיום.
1. הדרכה ותרגול- אופי הטיפול בילד באופן טבעי הוא טיפול הדרכתי ומשפחתי, כיוון שהמטרה היא להעביר את הכלים להורה, המטפל העיקרי.
הזום מכריח אותי כמטפלת לדייק את ההדרכה מחד ולקחת צעד לאחור מול הילד וההורים מקבלים 100% תרגול והדרכה כיצד לטפל בילדם ולקדם אותו מוטורית.
2. סביבה טבעית- פעמים רבות שמעתי את הטענה כי חדר הטיפול הוא "מעבדה" וכי זו לא התמודדות אמיתית עם האתגרים והחוסרים שמציבה הסביבה הטבעית של קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
24.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

כקלינאית תקשורת שעובדת עם ילדים ונוער ניסיתי לקיים טיפולים מרחוק אך הם לא צלחו. בטיפולי היגוי יש צורך לראות את פה המטופל ולשמוע אותו בצורה מדוייקת. קשה מאוד לקיים את התנאים האלה דרך המחשב. הילדים הצעירים נעים כל הזמן ומתקשים לשמור על קשב מול מחשב, כך שגם טיפול שפה קשה לקיים. לילדים בוגרים שמסוגלים לנהל שיחה, זה יכול להתאים יותר, אבל גם הם מתקשים להיות קשובים ומוסכים יותר מאפשרויות המסך. זה יכול להתאים להדרכות הורים, אבל מנסיוני הילדים עצמם לא עומדים בטיפול כזה.ראיתי בחלק מהתגובות פה שהיו כאלה שנהנו מהאפשרות לראות את הבית. אני מטפלת באופן קבוע בבית המטופל, כך שהמחשב רק הרחיק , לא קירב.

24.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

כמטופלת בקבוצת סיכון שיחות וידאו עם רופאים הם ממש הצלה בתקופה הזו. מאפשר המשך מעקב, התייעצות ולא מגיעים למצב של הזנחה.
כמטפלת באוכלוסיה של ילדים ונוער עם שיתוק מוחין העבודה מרחוק היא לא אידאלית אבל מאפשרת העברת אחריות למטופלים. קיימת אפשרות לראות אותם בביתם מבצעים פעילות יומיומית שזו מהות הטיפול בריפוי בעיסוק. אין אפשרות לבצע עבודה על הגוף ולשפר פעילויות מוטוריות.
עם ילדים צעירים יש אפשרות דרך הזום להדריך את ההורים וכך לוקחים חלק יותר פעיל בטיפול.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
24.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתור מטופלת, שיחת וידאו, שירותים שונים מרחוק הם יתרון מאד משמעותי למי שנמצא בקבוצת סיכון, לחולים כרוניים. לצערי, גם תורים אלו מתחילים להיות ארוכים ופחות זמיים - דוגמא, תור לנוירולוג לשיחת וידאו, הזמנתי באוגוסט 2020 וקיבלתי תור ל 10.11.
חשוב למנן תורים אלו, יש צורך לוודא כי אכן תור לביקורת / מעקב יוכל להיות מרחוק, אבל למשל, חידוש שנתי של תרופה כמו למשל תרופה ביולוגית, לטעמי חייב להיות ביקור פיזי.
חשוב להבין מה ייעוד כל תור ותור. יש חשיבות גבוהה לתת עדיפות תורים לחולים כרוניים באשר הם, יש צורך לתת אפשרות למענה מהיר (למשל מיילים לרופאים מומחים רלוונטים) על מנת לקבל מהם תשובות קרא עוד

nudelmichal's picture
נוצר ע"י
19.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתור מטפלת, אני עובדת סוציאלית, למדתי להשתמש בזום, בגלל הקורונה, מומלץ לתקופות בהן האפשרות לשוחח פנים אל פנים לא קיימת או קשה בגלל מחלות מרחק וכו'. אני אישית מעדיפה את המפגש הישיר, אך שיחת זום, וידאו, וגם טלפון למי שאין לו מחשב או לא יודע להתנהל עם זה, נותנים יותר אופציות לקיים טיפול.

Gertraud Cohen's picture
נוצר ע"י
18.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

בתור מטופלת, אני מאוד שמחה שקיימת האפשרות לפנות לרופאת המשפחה שלי דרך האינטרנט. בעבר פניתי לפעמים בשאלות, זה חוסך מלא זמן ולכן אני מאוד בעד.אם יש צורך, הרופאה תזמין פיזית או תפנה הלאה.
בחודשים אלה ניצלתי את התור הטלפוני, הרופאה התקשרה לפני הזמן שקבעתי, ממספר חסוי ,כמעט לא עניתי, עכשיו אני יודעת איך זה עובד לפעם הבאה. לאנשים בריאים בסך הכל כמוני עם בעיות קבועות שמוכרות לרופאה או עם בעיה חדשה לא מסובכת שירות מכוון מאוד מומלץ.

Gertraud Cohen's picture
נוצר ע"י
18.09.20
0
2
הצבע\י לתשובה

תיאמתי תור טלפוני עם רופא מומחה. לא היו מועדים פנויים, אז התור נקבע מספר שבועות קדימה.
התור נקבע לשעה 20:40 בערב. נערכתי להיות זמין בשעה זו.
בשעה 19:00 קיבלתי שיחת טלפון ממספר לא מוכר, אך לא הספקתי לענות.
אחרי כמה שניות קיבלתי הודעת sms מאותו מספר, שזה תמצית: "שלום, זה ד"ר XXX יש לך תור טלפוני אלי. אני צריך לצאת הבייתה. התקשרתי עכשיו - לא היית זמין, אז אני מבטל את התור ותקבע אחד חדש".
מיד התקשרתי חזרה לאותו מספר אבל לא היה מענה.

הרופא למעשה החליט חד צדדית להקדים את התור למועד שלא תואם איתי, ולאחר מכן ביטל אותו חד צדדית.
נאלצתי לתאם תור חדש, למועד אחר - קרא עוד

provo 2's picture
נוצר ע"י
17.09.20
2
2
הצבע\י לתשובה
תגובות
nudelmichal's picture
nudelmichal
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
nudelmichal's picture
nudelmichal
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

אני אחות פליאטיבית בכללית. יונת למד.
משוכנעת שניתן להשתמש בעזרים דיגיטליים גם למטופלים ומשפחות שיוכלו להתייעץ סביב השעון עם מומחיות בתחום ( רופאות, אחיות, עו״ס, פסיכולוגיות וכד׳).
וכמו כן אני מבקשת שמשרד הבריאות יקים אפליקציה פליאטיבית עבור אנשי מקצוע בקהילה ( אולי גם בבתי החולים ומוסדות השונים). נשמח לסייע בצד המקצועי. לרבים מאנשי המקצוע חסר ידע בתחום וזה פוגע באיכות החיים של מטופלים רבים הנזקקים לטיפול פליאטיבי.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
17.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

שלום רב,
שמי הדר צחר
אני מטפלת ברפואה סינית מוסמכת משנת 2003.בעלת קליניקה בקיבוץ נען.במהלך הקורונה ובכדי לשמור על רצף הטיפולים עבור מטופליי-המשכתי לאבחן דרך שיחות הוידאו או הזום( חלק מהאבחון ברפואה סינית מתבצע ע"י אבחון הלשון)- התאמות תזונתיות ותמיכה רגשית.
שלחתי למטופלים את פורמולות צמחי המרפא והשמנים האתריים ע"י שליח והנחיתי אותם בטיפול ביתי.
לרפואה הסינית יש מגוון של אביזרים כגון( מגנטים, מוקסה , כוסות רוח ועוד) שבעזרתם ותחת הנחייתי המטופלים יכולים לטפל בעצמם .
שמחה לשתף-שלדבריי מטופליי ,התמיכה מרחוק מאוד הקלה עליהם לעבור את תקופת הסגר מבלי לקטוע את תהליכי קרא עוד

הדר צחר's picture
נוצר ע"י
17.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

היה לי המזל ויצא לי מהשבועיים וחצי האחרונים לטפל בזוג חולי קורונה באמצעות שימוש בצמחי מרפא.
עקב נושא ההידבקות התשאול נעשה דרך הזום כולל בדיקת הלשון שמהווה את אחד מכלי האיבחון ברפואה סינית.
הכלי השני שלא רלוונטי לבדיקה בזום הוא נושא הדופק.
על אף המרחק, שימוש בזום אבל הצלחנו לתקשר ולהיות זמינים (שני הצדדים) והטיפול הצליח, בדמות שיפור בסימפטומים.

אריק פולק's picture
נוצר ע"י
מטפל ברפואה סינית
17.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני עובדת במרכז הקהילתי לברה"נ - יפו במחלקה לטיפול בילד, בנוער ובמשפחה. טיפול מרחוק בילדים ובבני משפחותיהם חשוב והכרחי בתקופה המורכבת כל כך של הקורונה בשל הצורך לשמור על עוגנים קבועים, על setting טיפולי ועל אחזקה. אולם, ילדים, בעיקר הצעירים יותר,זקוקים לקונקרטיזציה בטיפול ומשחק שלא תמיד מתאפשר בוידאו מעבר למסך הקר והמרוחק. אמנם הוידאו מאפשר כניסה לתוך הבית ועבודה על חלקים מושלכים של הילדים והוריהם ומאפשר יכולת לטפל בסביבה הטבעית שלהם (על יתרונותיה וחסרונותיה) אבל ישנם לא מעט משפחות שלא יגיעו לטיפול דווקא בגלל המדיה הזאת.

ענת דניאלי's picture
נוצר ע"י
17.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני קלינאית תקשורת מבית חולים הדסה המטפלת בגמגום באמצעות תוכנה שנקראת ׳נובוטוק׳ הטיפול יעיל ומוצלח. המשוב ניתן למטופל הן עי התוכנה והן עי הקלינאית שצופה בתירגולים של המטופלים. הכל מתועד בוידאו. לצערי בחלק מקופות החולים לא מאשרים החזרים על טיפול זה כי זה לא במפגש פנים אל פנים... חלם זה כאן...

מיכל מלין's picture
נוצר ע"י
קלינאית תקשורת
16.09.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נירית אבירן's picture
נירית אבירן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

לטיפולי שפה מקוונים יש יתרונות.מכיוון שההורה צריך להיות יותר נוכח בטיפול ההדרכה להורים מיטבית יותר, ההורה לומד איך לתווך לילד, איך לשאול שאלות ומה הצרכים של הילד שלו בצורה מעמיקה יותר. המעבר לתרגול בבית טובה יותר. בנוסף, יש הרבה פחות ביטולים.
החסרונות- צריך לעשות סינון ראשוני, לא לכל ילד/משפחה זה מתאים.
אני מרגישה שכדאי להכניס טיפולי שפה מקוונים כאופציה נוספת לטיפולים הפרונטליים כך שלהורים עם בעיית נגישות, ילדים השוהים בפרפריה יוכלו לקבל מענה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
16.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

רפואה מרחוק היא חשובה מאוד, אחד היתרונות הבודדים של הקורונה הוא קידום טכנולוגי שכולל אופציה זו.

רפואה מרחוק אינה מחליפה את הטיפול השגרתי הבדיקה הגופנית ותפקודי הריאה שאנו מבצעים . אולם היא מסיעת בכל זאת-לתת מידע למטופלים הנמצאים רחוק-למשל לאחר ישיבות , לאחר ביצוע הדמיה וכדומה. במעקב קליני אחרי חולים שחשוב לדעת כיצד הם מסתדרים עם טיפול מסוים שניתן להם ועוד.

כמו כן מעלה אופציה של טיפול תת אופטימלי -אולם עדיף בהרבה על היעדר טיפול -למטופלים אשר אינם יכולים להגיע עקב הקורונה או מסיבות אחרות.

היא חוסכת למטופלים נסיעות, שלא לדבר על כניסה לאוטובוסים בזמן הקורונה.

קרא עוד

oshrat attar's picture
נוצר ע"י
14.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

ביקורים טלפוניים עשינו תמיד. ביקורי וידאו מוסיפים סיגנל (לא ברור כמה משמעותי), ומוסיפים מורכבות טכנית לא פשוטה.
יש אלמנט של עבודה כפולה ושיעור מסויים של מטופלים שחייבים להזמין גם לביקור פיזי. כמו כן יש בלבול וחוסר הבנה מצד המטופלים שלא מדובר בשירות צרכני כמו ״מוקד לקוחות״ אחא בישיבת עבודה קשה מאוד לעשות רפואה מורכבת ועמוקה כשהמטופל על הליכון בחדר כושר, עם שיחות ממתינות שחייבים לענות להן, תוך כדי מענה לווטסאפ, או באמצע הסעת ילדים ברכב עם דיבורית. רפואה צריך לעשות בריכוז והתכווננות ולא על הדרך. יש לבצע ניתור כמה באמת מובן מהביקור כמה recall יש ואיך ניתן למנוע בלבול וחוסר הבנה שמובנים קרא עוד

אסי's picture
נוצר ע"י
רופא
14.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

מסיים תקופה כרופא משפחה בקהילה + ניהול מרפאה בפריפריה חברתית של תל אביב.
אפשר לומר הרבה דברים על עבודה מרחוק.
תחילה יש לומר - האופציה לעבודה מרחוק כעניין מקובל, הורידה הרבה ביקורים במרפאה, שאין באמת צורך שיבוצעו באופן פרונטלי. רופאי משפחה עוסקים בעבודות סרק בכמות בלתי נתפסת. כתוצאה מסיבות שונות ומורכבות שאפשר לדון בהן בנפרד. אבל עצם זה שהמרפאות - התרוקנו - והשאירו בהן יותר מטופלים הזקוקים לבדיקת רופא מאשר מטופלים הזקוקים לעבודת ניירת - זה מבורך. אבל כאן השאלה - האם עבודת הסרק - פשוט הפכה לעבודה "לא פרונטלית / טלפונית" או שבאמת נוצרו תהליכים שבהם חלק מהמשימות יורדות מהרופאים ( קרא עוד

רונן ברקת's picture
נוצר ע"י
רופא משפחה
13.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

שלום.
כמה הערות ותובנות:
א. אני חושב שחשוב שהאיגודים המקצועיים ומשרד הבריאות יתאימו את ההנחיות המקצועיות לרפואה מרחוק.
למשל בדוגמה של 'מעקב הריון' -
כמה מפגשים פרונטליים צריכים להתקיים ? באיזו תדירות המטופלת צריכה להגיע ולשם מה ? על מה אנחנו מוותרים כדי לאפשר ליווי הריון מרחוק ?
ב. צריך לפתור את נושא החתימה על הסכמה מדעת ולאפשר אותה מרחוק. בטיפולי פריון הדבר היה מאפשר מעבר לעבודה מלאה מרחוק. הנהלים הקיימים דורשים חתימה של הזוג בפני הרופא.
ג. צריך לקבוע קריטריונים בזימון תורים לרפואה מרחוק. למשל - מטופלת שהיתה ב X החודשים האחרונים בביקור פרונטלי יכולה קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
13.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתקופת הקורונה ערכתי מספר 'ביקורי טלפון ווצאפ' גיליתי יתרונות - חוסך את הטרחת המטופל למרפאה וחשיפה לזיהומיה, מאפשר מעין 'ביקור בית' בלי לצאת מהמרפאה. למדתי גם סוף סוף להשתמש בשיחת ועידה - מה שמאפשר שיתוף בני משפחה ומטפלים רחוקים פיזית במידע ובדיון. ביקור וירטואלי מתאים במיוחד כשיש כבר היכרות קודמת.
אבל מצאתי גם לא מעט חסרונות - איכות ירודה של קול ותמונה, קושי בתפעול (במיוחד בצד המטופל) וניתוקים, אי אפשרות לבדוק ישירות גופנית - להתרשם ממצב השיניים, ריח, מאפייני העור וכד', אי אפשר להגיש דף לצורך בדיקה קוגניטיבית פורמלית או להציג בנוחות עזרים להסבר על הטיפול. ביקור מרחוק גם קשה יותר קרא עוד

Nir Tsabar's picture
נוצר ע"י
13.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

התנסיתי בטיפול מרחוק בחודשיים האחרונים כאשר המטופלים שלי נכנסו לבידוד. אני מטפלת בילדים בגילאי גן ויסודי עד כיתה ג׳. זה היה קשה כי הילדים כמעט ולא דיברו והייתי זקוקה לסיוע של אחד ההורים. חלק מהמטופלים לא מרגישים בנוח בנוכחות ההורים וחלק לא דברנים גדולים והם הגיעו לטיפול באומנות כדאי לעקוף את נושא הדיבור. זה מאתגר לטפל באומנות דרך המסך זה יוצר מצב של עבודה במקביל יותר מאשר שיתוף בחוויה וביצירה.
זה בהחלט עוזר לשמור על קשר, טוב למקרים חד פעמיים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
13.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

שלום, הנני רופאת משפחה בכללית, ומספר הפניות המקוונות הוא עצום. הזמן שלי מוקדש בעיקרו ל"רפואה פרונטאלית" ולכן לעיתים קרובות אני חווה חוגר זמן מספק לטיפול ברפואת המקוונת ובבקשות דיגיטליות. להערכתי, כרבע מהפכניות הטלפוניות אליי, גוררות ביקור. המטופל מתאר משהו שמחייב בדיקה. זמן זה אינו מוסדר. נוצר עומס וכפילות. גם פניתי התקשרתי ושמעתי את המטופל טלפונית, אך בהמשך הוא מגיע לבדיקתי, ואז לעיתים קרובות נוצר עומס.
להערכתי צריך לתת זמן מסודר לטיפול המקוון בבקשות מטופלינו.
צריך להקציב זמן, עבור הרפואה הטלפונית, כדי שיהיה זמן לבדוק מאוחר יותר את אחוז המטופלים שיוזמן למרפאה לבדיקה דחופה. קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
13.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

התנסיתי בטיפולים מרחוק בתור מטפלת ואני מאד מקווה שלא אצטרך לחזור לזה.
פחות נוח, פשוט אישי, יש בעיות תקשורת לעיתים, קשה לפעמים להבין את המטופל, קשה להחזיק אותו ולתת תמיכה מלאה.
ההורה לא תמיד פנוי או מסוגל לקחת חלק אקטיבי כשזה מול מצלמה.
לחלק מהמטופלים אין ציוד בבית בכלל וקשה להם להתמיד באינטראקציה כשכל החפצים אצלי.
חלק מההורים מאד מתקשים לא "לגלות"לילד תשובות וקשה לדעת אם מה שהילד מציג אובייקטיבי.
בקיצור יש המון חסרונות ובנוסף להכל האנרגיה שדרושה ממני לכל טיפול הרבה יותר גבוהה

שני ש's picture
נוצר ע"י
ק"ת
13.09.20
0
1
הצבע\י לתשובה

התנסיתי ב״טרום ניתוח״ טלפוני,
יש לזה חסרונות ברורים, את לא רואה את המסמכים הרלוונטיים מול העיניים וצריכה להסתמך על מה שהמטופלת אומרת/מקריאה. לא תמיד מדובר באנשים עם היענות טובה או הבנה של מסמכים רפואיים. דברים יכולים להתפספס. אין קשר עין ופתיחות מצידן לשאול את כל השאלות שהיו רוצות לשאול. לא ניתן להחתים על טפסים
(ברור שהדברים יכולים להיפתר באמצעים טכנולוגיים פשוטים אבל זה עוד לא שם)
יתרונות, יותר קל לביצוע, גמישות בשעות היממה.

לסיכום- חושבת שאם ניערך היטב טכנולוגית, עם מסמכים דיגיטליים לחתימה, וידאו, העברת מסמכים מהירה (ולא לחכות לפקס שיגיע, שלאף אחד בימינו אין פקס קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
11.09.20
0
0
הצבע\י לתשובה

התנסתי בטיפול רחוק בתור מטופלת ולא בתור מטפלת. החוויה שהיתה לי ממש עזרה לי להבין כי רפואה יכולה להיות אחרת. זה יכול להיות מהיר וזמין, בלי המתנה מיותרת בתור. כמובן, זה מתאים כאשר מכירים את המטופל ולא עושים רפואת פרוזדורים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
08.09.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
עדי שילינג גלזר's picture
עדי שילינג גלזר
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

סטטיסטיקה

56 תשובות
35
חברים
13
הצבעות
9
תגובות

זמן שנותר לדיון

4

 ימים

15

 שעות

8

 דקות
Start- 9.1.2020     End- 10.31.2020