טיפול

טיפול פסיכולוגי התפתחותי

לאורך תקופת הקורונה אני ממשיכה טיפולים והדרכות הורים, פרונטליים ומרחוק. הבחירה ביניהם נעשית הן לפי ההנחיות באותה עת והן לפי רצון ויכולת המטופל (כולל מגבלות בידוד, סיכון וכד).
הדרכות הורים מרחוק מתבצעות בשיחות טלפון, שיחות ווטסאפ-וידאו או זום. השיחות לעתים קרובות בשיחות ועידה כשכל אחד מההורים במקום אחר. אני מוצאת שההדרכות יעילות וממוקדות ביותר, וקל יותר להתגמש בדרך זו לשעות שמתאימות להורים בימים טרופים ומעורבבים אלה.אני נוהגת לשבת מול המחשב ולרשום לעצמי תוך השיחות, לשם העלאת המיקוד והדיוק. בחלק מהמקרים התחושה היא שדווקא התנאים האלה מעלים את יכולת המטופלים לקבל הדרכה. הם גם חשים ש"הלכתי לקראתם" בזמן שהם מאד זקוקים לכך, מה שמחזק קשר טיפולי. כל האמור לעיל מדובר הן בהדרכות חד פעמיות (למשל בפניות מצודה סביב הקורונה, אך לא רק) והן בהדרכות קבועות ומתמשכות.
בחלק מהמקרים משולבת הדרכה פרונטלית עם מקוון לסרוגין, גם כאן התוצאות מבחינתי מצוינות.

מבחינת טיפול בילדים המצב שונה. רב עבודתי כפסיכולוגית התפתחותית היא בטיפול דיאדי בגיל הרך מאד או בילדים עם קושי התפתחותי. עבורם טיפול מקוון אינו דומה כלל לטיפול בחדר, ואני מרגישה שבמקרה הטוב אני מצליחה לשמור על הקשר הטיפולי כדי שלא ילך לאיבוד בזמן המשבר. עבודה על מטרות רגילות כגון נפרדות הורה ילד, עיבוד מצבים רגשיים, התקשרות או עזרה לילד שנתקע בשלבי ההתפתחות ההרגשיים כמעט אינה אפשרית בתנאי ריחוק, צילום ושמע לא מקצועיים וכו', שלא לדבר על העדר מסרים של שפת גוף או אף מגע שלעתים קריטיים לילד מאד צעיר או פגוע.
במקרים של טיפול יחידני בילדים גדולים יותר, ניתן להגיע לטיפול מתקבל על הדעת בילדים שיש עמם קשר טיפולי מאד מבוסס. באלה שחדשים יחסית בטיפול קשה לי לעמוד באתגר הזה והשיחות הן קצרות ונקודתיות.

יעל גל, פסיכולוגית התפתחותית

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)

Vote

0
הצבע\י לתשובה

תגובות

Vote

0
הצבע\י לתשובה
0הצבעות
15
צפיות
0
תגובות
0
חברים