רוקחת בבית מרקחת מאוחדת

במהלך הסגר התנסינו בשילוח תרופות למטופלים באמצעות שיחת טלפון. אין לנו פלטפורמה להזמנת תרופות דרך אתר אינטרנט.
יתרונות: מניעת התקהלות והגנה על אנשים בסיכון.
חסרונות: אין כל חיסכון בזמן עבור הרוקח, להיפך. כל תהליך הניפוק והתשאול מסורבל יותר בשיחה טלפונית מאשר בשיחה פנים אל פנים. מטופלים רבים אינם מכירים את התרופות שלהם בשמותיהן או בהתוויותיהן ומתקשים לדעת למה הם זקוקים. השיחה הטלפונית מתמקדת במעבר על "רשימת מכולת" ופחות בייעוץ והסבר.

בקופת חולים מאוחדת יש תוכנית לפתוח בית מרקחת וירטואלי ובו יהיה ניתן לבצע הזמנת תרופות דרך אתר אינטרנט.
יתרונות: למטופלים - מניעת התקהלות וכו'.לבית המרקחת - אפשרות להגדלת רווחים שמתורגמים לשיפור השירות והטיפול שניתן בקופת החולים.
חסרונות: למטופלים - לא מתאים למטופלים חסרי אוריינטציה טכנולוגית (בעלי מוגבלוית, עולים, זקנים, חרדים); המטופל לא מקבל ייעוץ מתאים, אין תשאול רוקחי מסודר הנדרש על פי התקנות;
לרוקחים - קושי אמיתי לגלות ולזהות שגיאות וטעויות שונות בטיפול, בתרופות, במרשמים, כפילויות, אי היענות לטיפול, שימוש שגוי וכדומה.

בשורה התחתונה, אין מנוס מכך שניפוק תרופות יעבור בסופו של דבר לתצורת משלוחים, לדעתי המטופלים ייפגעו מכך, בדרך כלל ללא ידיעתם. לכן חובה לוודא שכל אדם יוכל לקבל (לעיתים יחויב לקבל)ייעוץ מתאים מהרוקח, בטלפון או בשיחת וידאו. למשל כשמדובר בתרופה חדשה, או לאחר תקופה מסוימת ללא ביקור פיזי בבית המרקחת או אדם המטופל במעל חמש תרופות יידרש לקבל ייעוץ.

דריה's picture
נוצר ע"י

Vote

0
הצבע\י לתשובה

תגובות

Vote

0
הצבע\י לתשובה
0הצבעות
23
צפיות
0
תגובות
0
חברים