מתן שירותים רפואיים לאנשים עם מוגבלות בתקופת הקורונה

אורלי בוני's picture
אורלי בוני
מנהלת השירות הארצי לריפוי בעיסוק, ממונת שוויון ונגישות לאנשים עם מוגבלות, משרד הבריאות

אנשי ונשות מערכת הבריאות – אנחנו במשרד הבריאות מעוניינים ללמוד מההתנסות שלכם במתן שירותי בריאות לאנשים עם מוגבלות מאז החל משבר הקורונה.

באילו אתגרים נתקלתם/ן? אילו אמצעים ופתרונות סייעו לכם/ן לתת שירות שוויוני ואיכותי?
 

רקע כללי

אנשים עם מוגבלות מתמודדים עם מגוון אתגרים בבואם לקבל שירות במערכת הבריאות ומשבר הקורונה הציף אתגרים נוספים.

משרד הבריאות שם לו למטרה לספק שירות שוויוני ואיכותי לאנשים עם מוגבלות. לכן, אנו מעוניינים ללמוד על אתגרים, פתרונות ודגשים שעולים מתוך ההתנסות שלך במתן שירותים רפואיים לאנשים עם מוגבלות על סוגיהן השונים.

במיוחד בעת הזו, חשוב לנו לשמוע, ואנו מזמינים אותך להשתתף ולתרום מהידע, הניסיון והחוויה האישית שלך לטובת הנושא. אנא התייחס/י בתשובתך לאתגרים ולפתרונות בהם נתקלת במסגרת תפקידך, ולסוגי המוגבלויות השונים.

בתום ההיוועצות ועיבוד התשובות, ולקראת היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שחל בתאריך 3.12.2020, נפרסם תובנות מהיוועצות זו. בהתאם אליהן נגבש דרכי פעולה, לשירותכם.

בתודה מראש על ההיענות והשקעת הזמן.

48

כל התשובות

אני רואה אנשים עם מוגבלות שבתקופת הקורונה חוששים במיוחד מהדבקות לרוב בגלל רקע רפואי שמכניס אותם לקבוצת סיכון ומכאן שהחשש גם ממשי. ברור שמצב כזה יכול לייצר חרדות ולגרום לכך שנדרשים להתמודדיות נוספות. מכירה מתמודדת נפש שהעבירו אותה ממטפל למטפל עוד לפני הקורונה והתיאשה מלחפש טיפול כמובן שחרדת הקורונה הישיבה בבית והמצב הכלכליהרק החמירו את מצבה. אמרתי לה שבתקופת הקורונה ניתן לקבל טיפול במפגשים מהבית, אך היא טענה שזה מוזר לה לדבר ולהפתח מול מישהו בטלפון/בוידאו, וגם ש3 מפגשים זה בטוח לא יספיק כי היא צריכה טיפול קבוע ולכן אין טעם להתחיל עם מטפל שלא תוכל להמשיך איתו. שמעתי מהורים שטיפולים פרא קרא עוד

שרון לוי מאיר's picture
נוצר ע"י
מנהל ידע
11.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

יש צורך בקו תמיכה שפועל 24/7 שהוא זמין וללא זמני המתנה ארוכים.

משרד הבריאות הציע סלי מזון ולאחר ששלחנו רשימות של נזקקים, הם לא קבלו חבילה ונחלו אכזבה.משרד הבריאות לא טרח לעדכן בכך אלא אחרי שהמטופלים הודיעו שלא קבלו...
נאמר לנו לפנות לרווחה, אך הם התנערו מאחריות כלפיהם. הם נותרו ללא מענה.

ההחלטה לאפשר טיפול פרונטלי בסגר השני היתה חשובה בעיני. למתמודדים שחלקם חיים בבדידות גדולה המפגשים הללו הם ממש הצלה.

חוסר הזמינות של מרפאות משרד הבריאות הורגשה יותר בתקופה זו.
מטופלים נשארו מול קו טלפון ללא מענה וללא אפשרות לפנות בדרכים חלופיות.
גם כשנענו קבלו תשובה של קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
10.11.20
0
1
הצבע\י לתשובה

אנחנו במוסד לבטיחות ולגיהות פיתחנו תוכנית להכשרת עובדים עם מוגבלות בעיקר בלתי נראית לתפקידי שגרירי בטיחות במקום העבודה, התוכנית מעצימה את העובדים, נותת להם קלף נוסף ביד לחיים ולמקום העבודה, וכמובן גם למעסיק/מנהל היא נותנת עוד עובד שמסייע בידיו במניעת תאונות עבודה והגברת הבטיחות במקום.

מיקי וינקלר's picture
נוצר ע"י
מ"מ מנכ"ל
10.11.20
0
1
הצבע\י לתשובה

בתפקידי כקלינאית תקשורת, אני מטפלת באנשים לאחר ארועים מוחיים שיכולת הדיבור שלהם נפגעה.
קיים קושי משמעותי לקיים טיפול בדיבור כאשר עוטים מסיכה.
למטופל קשה לתרגל דיבור,ולמטפל קשה להדגים.
נעזרנו במסיכות שקף,כדי לשפר את הטיפול ואת התקשורת עם המטופלים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
10.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

שלום, שמי חדוה פיזיותרפיסטית במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים.
בתחילת הקורונה עבדתי במחלקות בית החולים, הקושי העיקרי היה מספר המבקרים המותר, והקשישים שנכדיהם והמשפחה נמנעו מביקורים. הדבר הוסיף לקושי הגדול, שלא די בסבל הכרוך האשפוז, ביחוד בגילאי הזהב. גם הריחוק המשפחתי הוסיף חולי ריגשי גדול. התמודדתי עם הרבה שיח בנושא, חלק הראו לי תמונות. השתדלתי להוסיף לטיפול קצת מוסיקה, ויותר פן אישי פסיכולוגי למרות שזהו לא תפקידי.
במסגרת שיקום יום בה אני עובדת כ4 חודשים, נפגשתי עם מטופלים בעלי מוגבלות מגוונות בהם פיברומיאלגיה, crps, המיפלגיה לאחר אירוע מוחי, שיקום לאחר ניתוחי צוואר ועוד
קרא עוד

Hedva Lipschutz's picture
נוצר ע"י
09.11.20
0
1
הצבע\י לתשובה

בטיפול בכבדי שמיעה הקוראים שפתיים אני מטלצת לעבוד עם משקף בלבד, אשר אינו מגן.
אם הייתה מסכה שקופה/פתרון אחר זה היה טוב.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
09.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

הנגשת שרותי הטלה-פסיכיאטריה למגזר החרדי
בכדי לא להפריע לרצף הטיפולי נערכים טיפולי המשך במסגרת טלה-פסיכיאטריה בתוכנה מוגנת בשיחות דיסקרטיות.
עבור מטופלים מהמגזר החרדי שהרופא מטפל מביתו ואין להם בביתם אפשרות להתחבר לשרות, ייעדנו בביה"ח חדר טיפול ובו מחשב עם תכנת שיחות וידאו לשרות המטופלים.

נגישות מעיני הישועה's picture
נוצר ע"י
מזכירת ממונה נגישות
09.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אוכלוסיית הקשישים נמצאת ברגישות מיוחדת מפאת גילה והמשמעויות הנלוות לגיל גם ללא
אירועי משבר, מה שהופך את פגיעותם לגדולה יותר. ההתייחסות לאוכלוסיית הקשישים בעת אסון פנדמיה לא נחקרה דיה בישראל. בהתבסס על נתוני אסון הפנדמיה שהתפתח מווירוס הקורונה. חשיבות רבה יש לצורך באיתור הדרכים בהן ניתן להקל על ההתמודדות עם האירוע הפנדמיה עבור הקשישים, לשפר את מידת ההיענות להנחיות ולסייע לשפור המוכנות לאירועים עתידיים. כל זאת מבלי לסכן את הקשישים החיים בארצנו ולתת להם את המענה הראוי ביותר לצרכיכם, להציע פתרונות מותאמים לאוכלוסיית הקשישים בין אם בסיכון ובין אם לא, ולשפר
את ההבנה לגבי הגישה בה קרא עוד

אוהד שקד's picture
נוצר ע"י
מנהל מוקדים
09.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אתגרים בטיפול-
1 בעיה עם תחלופת עובדים מוכרים - אין קיבעון אובייקט ואז יש חוסר שיתוף םעולה כמו גם יותר התפרצויות של התנהגות מאתגרת.
2. החמרה ברצף טיפול-הדיירים לא מקבלים את הטיפולים שהורגלו לקבל כגון פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת.
כמו כן ישנה החמרה בבריאות הפה ויש החמרה במצב, כי הם לא מקבלים את הטיפולים הדנטליים להם הם זקוקים בתדירות גבוהה בשל ת. לוואי מהטיפול התרופתי.
3. אין יציאה בכלל ולמסגרות התעסוקה בפרט- דבר שמחבל בשגרה ומגביר התנהגות מאתגרת
4. קושי בהבנת הצורך חהידגם והרבה חוסר שיתוף פעולה, כמו גם אי הכרות של הצוותים הדוגמים את האוכלוסיה

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
09.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

1. הקושי בהסבר על הצורך בדגימה
2. קיבעון האובייקט- הרבה מטפלים ישירים הוצאו לבידוד טהדיירים במסגרות לא הבינו היכן המטפלים שלהם, מה שגם לחוסר שיתוף פעולה בטיפול, אי רצון להידגם עי אדם זר והתפרצויות של התנהגות מאתגרת.
3. אי שמירה על שגרה מוכרת - אין אפדרות לצאת, לקבל טיפולים נדרשים, על כל ההזלכות.
מה שגרם גם לבעיות בבריאות הפה שהחמירו.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
09.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

כמעסיק אנשים אם מוגבלויות ההוראה בימי הגל הראשון הייתה להשאיר אותם
בבית דבר שגרם להם משבר חמור כל הנושא של העסקה הוא כדי שלא יהיו בודדים
האי ודאות גרמה להם לקשיים. נוסף על כך במערכת בריאות לאחר שכבר מדריכים אותם ומלמדים את התפקיד והם מהווים עובדים מין השורה הוראה לעובדים בימים הכי קשים להישאר
בבית מהווה מכה קשה לארגון

israel heimlich's picture
נוצר ע"י
08.11.20
0
1
הצבע\י לתשובה

עדיין נחשפים פתרון טוב לנושא - מסיכה שתגן על הצוות והמטופל , אך תאפשר קריאת שפתיים.
וייזר לא מספיק מגן.
תודה

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
05.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בדיקת CT קורונרי (להדגמת הלב) דורשת סורק בעל טכנולוגיה חדשה המאפשר חתכים רוחביים דקים של כ- 0.5 מ״מ ואפילו פחות, יחד עם זאת ביצוע ע״י רנטגנאי בעל מיומנות אשר עבר הדרכה מיוחדת הנדרשת לאופטימלזציה של הבדיקה, שני גורמים אלו אינם יעילים אם אין שת״פ של המטופל מבחינת החזקת נשימה במשך של כ- 13 שניות ולעיתים יותר (תלוי בפרוטוקול הנדרש). תדרכתי והתרגלתי טרם ביצוע הבדיקה את אופן הנשימה ע״י מנורת תקרה בתוך חדר הסריקה , המטופל היה כבד שמיעה והבדיקה היתה מאד חיונית לשם המשך הטיפול, מתג המנורה בחדר הפיקוד ( חדר ההפעלה של הסורק) וכך כל פעם המנורה נכבתה המטופל היה נושם עמוק ומחזיק את הנשימה עד שהמנורה קרא עוד

Saleh Mussa's picture
נוצר ע"י
אחראי תחום מקצועי א׳ CT
05.11.20
0
1
הצבע\י לתשובה
כ

בדיקת CT קורונרי (להדגמת הלב) דורשת סורק בעל טכנולוגיה חדשה המאפשר חתכים רוחביים דקים של כ- 0.5 מ״מ ואפילו פחות, יחד עם זאת ביצוע ע״י רנטגנאי בעל מיומנות אשר עבר הדרכה מיוחדת הנדרשת לאופטימלזציה של הבדיקה, שני גורמים אלו אינם יעילים אם אין שת״פ של המטופל מבחינת החזקת נשימה במשך של כ- 13 שניות ולעיתים יותר (תלוי בפרוטוקול הנדרש). תדרכתי והתרגלתי טרם ביצוע הבדיקה את אופן הנשימה ע״י מנורת תקרה בתוך חדר הסריקה , המטופל היה כבד שמיעה והבדיקה היתה מאד חיונית לשם המשך הטיפול, מתג המנורה בחדר הפיקוד ( חדר ההפעלה של הסורק) וכך כל פעם המנורה נכבתה המטופל היה נושם עמוק ומחזיק את הנשימה עד שהמנורה קרא עוד

Saleh Mussa's picture
נוצר ע"י
אחראי תחום מקצועי א׳ CT
05.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בדיקת CT קורונרי (להדגמת הלב) דורשת סורק בעל טכנולוגיה חדשה המאפשר חתכים רוחביים דקים של כ- 0.5 מ״מ ואפילו פחות, יחד עם זאת ביצוע ע״י רנטגנאי בעל מיומנות אשר עבר הדרכה מיוחדת הנדרשת לאופטימלזציה של הבדיקה, שני גורמים אלו אינם יעילים אם אין שת״פ של המטופל מבחינת החזקת נשימה במשך של כ- 13 שניות ולעיתים יותר (תלוי בפרוטוקול הנדרש)

Saleh Mussa's picture
נוצר ע"י
אחראי תחום מקצועי א׳ CT
05.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

נוצר אצלנו קושי בתקשורת מרחוק.בתחילה הסרנו את לולאות השמע ונתנו שישתמשו בהם.גם חוט החשמל תן מדד של 2 מ...אבל זה הצריך איש צוו שילחץ על המעד של הלולאה כי לא כולם במצב מנטלי מתאים..
לכן נרכשו מדונות כמו של מורי דרך. והם משמשים ההדר.כמו כן טאבלטים שאליהם במקרה הצורך מחברים את המדונה כרמקול למי שלא שומע טוב.הקושי שיש פגיעה בפרטיות השיחה בין בני המשפחה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
05.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

נושא תרגום לשפת סימנים הינו נושא מורכב בביה"ח וקיים פער בין המשפחה לשירות זה לבין היכולת לתת מענה, במיוחד במקרים דחופים. במהלך הקורונה התמודדנו עם שתי יולדות חרשות, עם אחת מהן תואם אישור למתורגמנית בתקופה שניתן היה לאפשר כניסה למלווה אחד, לאחר פנייתה לתאריך מתוכנן ללידה, אושרה בבקשה. מקרה שני, הגיעה יולדת חרשת ונעזרנו בתקשורת עמה במהלך הלידה עם תרגום מרחוק לשפת סימנים.
השירות של תרגום לשפת סימנים, דורש פתרון במסגרת התקנות שיגדיל את סל השעות האישיות לצרכי בריאות, בנוסף לפתרונות טכנולוגיים ואנושיים אחרים שהמוסדות יכולים לספק.

תמרה's picture
נוצר ע"י
מצומת חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות
03.11.20
1
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
idit Chemla's picture
idit Chemla
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

נושא המסכות צוין כבר אבל מהווה עדין התמודדות מאוד מורכבת בתחום הבריאות, רופאים טרנדי מקצועות הבריאות נעזרים במגנים שקופים במקרים קריטיים שהמסר והמידע חיוניים להמשך הטיפול או קבלת החלטות. ללא ספק, נדרש פתרון הולם השומר על בריאות נותן ומקבל השירות.

תמרה's picture
נוצר ע"י
מצומת חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות
03.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

נעזרנו במתורגמן לשפת סימנים, הוספת שעות לסל השעות הקיים

Liora Peleg's picture
נוצר ע"י
01.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

קושי אדיר בניהול ביקור מול מטופל הסובל מחרשות , גם בטלמדיסין וגם במפגש פרונטאלי עם מסיכות . לא ניתן לקרוא שפתיים. כאשר יש אפשרות למתורגמן עם שפת סימנים יכול להוות פתרון חלקי.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
01.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אבא ובן דוברי שפה אמהרית- לא היה מתורגמן .הבן יודע לקרוא אמהרית . השתמשתי במתרגם דרך הסמרטפון לתקשר עם האבא לפני ביצוע ביופסיה ללקיחת רקמה מהאיבר הנבדק.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
01.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

כמעסיק,
אני חווה קושי ובירוקרטיה רבה כשאני נדרשת לתת מענה למקרים בהם עלי למצוא פתרונות ו/או לתת מענה לעובד בעל מוגבלות.
לדוגמא: סיוע לעובד הזקוק לסיוע בשינוע למקום העבודה, התאמת ציוד/מערכת לעובד עם מוגבלות מוטורית.
אני חושבת שיש לתת חשובות רבה לקיצור הבירוקרטיה ומתן עדיפות בטיפול למעסיקים המעוניינים להעסיק עובדים בעל מוגבלות/נאלצים לתת מענה מיידי למגוון של בעיות רפואיות המחייבות התאמה מחודשת.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
01.11.20
0
0
הצבע\י לתשובה

אני עצמי פיזיותרפיסטית, ולקוית ראיה.
כאשר מגיע אדם עם מגבלת ראיה, יש סיכוי שחלק מהעזרה שנרצה לתת יהיה קשור בלהוביל, לקחת את ידו, להושיט לו מסמך, לקבל ממנו מסמך וכו'.
כבר בזמנים רגילים, תדעו, ותאמינו לי, שאנשים עם מוגבלות ראיה לא אוהבים שנוגעים בהם, בטח לא בלי רשות, בטח לא בלי תאום, ובטח לא בשום איבר בגוף שהוא מעבר ליד או מרפק. גם לא שיגעו בחפצים שלנו.
בדיוק בעצם כמו כל אדם אחר, רואה, או לא, גבוה או נמוך.
ולכן, בזמן הקורונה, גם לקויי הראיה והעוורים יכולים לחשוש עוד יותר ממגע, בגלל ההיגיינה הנדרשת...
לכן מאוד ממליצה לשאול, לתאם עם האדם, איך לעזור, ורק אז לנגוע קרא עוד

קתרין אטל's picture
נוצר ע"י
31.10.20
2
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
idit Chemla's picture
idit Chemla
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
idit Chemla's picture
idit Chemla
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

מה לעשות ?

1. להיעזר בפנקס ועט או במסך המחשב, או בסלולרי ולכתוב את מה שאתם רוצים לומר.
2. לקיים שיחה במקום שקט וללא רעשי רקע.
3. במשרד הבריאות קיים שירות מרכזיה לתרגום מרחוק לשפת הסימנים במפגש הפרונטלי עם מטפל/נותן שירות.
המשמעות היא שיש תרגום לשפת הסימנים גם במפגשים וגם בשיחות טלפון עם המוקד עבור כל מי שזקוק לכך.
4. באדם חרש המגיע עם מתורגמן, יש לאשר כניסת המתורגמן ולהיעזר בו.
5. ניתן להשתמש באפליקציית "תמלול בזמן אמת" מgoogle play - אפליקציית תמלול בזמן אמת.pngהאפליקציה רושמת סימולטנית על מסך הטלפון הסלולרי את הנאמר.
6. להוריד את המסכה קרא עוד

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
29.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

האם זהו המקום, לדבר ולהציע גם על הנגשה לאנשים עם מוגבלויות שהם עצמם עם מוגבלות?

לדעתי במקביל לשיח והקשב ללקוחות שלנו, יש לזרוק אלומת אור עלינו . האם קיימת מודעות איתור, הנגשה, הערכה והתיחסות המתאימה עצמה לעובד בעל המוגבלות?

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
27.10.20
3
2
הצבע\י לתשובה
תגובות
katz's picture
katz
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
katz's picture
katz
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
עידית קורנפלד's picture
עידית קורנפלד
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

השימוש במסכות מהווה אתגר לא פשוט לא רק בעבור בעלי מוגבלות שמיעה גם בעבור אוכלוסיות נוספת בניהם אנשים בעלי לקות ראיה. אנשים אשר מעניקים טיפול בעיקר בזמן טיפול בחולה קשיש האתגר הופך אפילו יותר קשה.
הקושי אינו רק ביצירת שיח אלה גם בחוסן ריגשי כאשר אדם מבין את מה שנאמר סביבו הוא מרגיש יותר מוגן ובטוח.
חשוב לציין שחלק מהצוותים המעניקים טיפול הם מבוגרים ולחלקם גם, יש ירידה בשמיעה או עושים שימוש במשקפיים וקשה להם להתנהל כפי שהתנהלו קודם ללא מסכה.
במידה וניתן היה לשווק מסכות שקופות ניתן היה להתגבר על האתגר התקשורתי הטמון במסכה ואף להעלות את החוסן הרגשי של המשתמשים.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
27.10.20
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
עידית שמלה's picture
עידית שמלה
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
מוריה ביתרון's picture
נוצר ע"י
27.10.20
2
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
עידית שמלה's picture
עידית שמלה
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
עידית קורנפלד's picture
עידית קורנפלד
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

בחלק מהיישובים בצפון קיים בית מרקחת אחד של הקופה, ובשל חולה מאומת בצוות או כניסה לבידוד של הרוקח, ואין צוות מחליף, נאלצים לסגור את בית המרקחת לתקופה, המבוטחים נאלצים להגיע ליישובים אחרים לקבל את התרופות מאחר ועדיין לא הוסדר שירות משלוח תרופות לכל היישובים.

ola sader-mazbar's picture
נוצר ע"י
27.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בחלק ממשרדי הממשלה יש ימים קבועים ושעות לקבלת קהל - מתייחס לימי שגרה.
חשוב להכניס יום קבלה נוסף או באותו יום לאפשר שעות יעודיות לאנשים בעלי מוגבלויות,
אשר יגיעו לקבלה באם לצרכי התייעצות/ הגשת מסמכים ועוד, בשעה ותאריך שתואם מראש
וזאת בכדי לאפשר מספיק זמן למתן שירות איכותי.
מניסיון גם אם נותנים עדיפות מבחינת התור ספק שאפשר לתת זמן איכותי כאשר
יש לחץ ועומס של קהל.

duas's picture
נוצר ע"י
עו"ס
26.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בחלק ממשרדי הממשלה יש ימים קבועים ושעות לקבלת קהל - מתייחס לימי שגרה.
חשוב להכניס יום קבלה נוסף או באותו יום לאפשר שעות יעודיות לאנשים בעלי מוגבלויות,
אשר יגיעו לקבלה באם לצרכי התייעצות/ הגשת מסמכים ועוד, בשעה ותאריך שתואם מראש
וזאת בכדי לאפשר מספיק זמן למתן שירות איכותי.
מניסיון גם אם נותנים עדיפות מבחינת התור ספק שאפשר לתת זמן איכותי כאשר
יש לחץ ועומס של קהל.

duas's picture
נוצר ע"י
עו"ס
26.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

בתקופה האחרונה כולם חובשים מסכות, אשר מקשות על אנשים אשר סובלים מלקות שמיעה או חירשות להבין את הדיבור, עקב הסתמכותם על קריאת שפתיים בהבנת הדיבור.
ההצעה היא לספק לצוות הרפואי המטפל מסכות שקופות שיקלו עליהם הבנת הדיבור.

נארימאן מנסור's picture
נוצר ע"י
עוזרת רוקח מחוזי
26.10.20
2
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
עידית שמלה's picture
עידית שמלה
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
עידית קורנפלד's picture
עידית קורנפלד
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

בעלי חולה סיעודי מוגבל בתנועה, עם מערכת חיסונית ירודה .. בעקבות התפרצות מחלת הקורונה והסגר, בוטלו תורים חשובים כמו מעקב נוירולוג, פיזיותרפיה ביתית וריפוי בעיסוק...
מצד אחד זאת מציאות קשה אין בידי מערכת הבריאות לטפל בה עד שימצאו חיסון.
מצד שני חשוב להגדיל שירות טיפול ביתי לחולה מוגבל בתנועה עם הדרכה למשפחות לעזור למוגבל לשמירת תפקוד יומי , למשל הדרכתם לתרגילי שניתן לעשות בבית כחלק מטיפול פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, על ידי הפיזיותרפיסטים שמבקרים למעקב והערכה פעם בשבועיים..

תאובה's picture
נוצר ע"י
אחות
26.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

משרד הבריאות קבע דרישה מקופות החולים ולא תיכנן מענה לאנשים חרשים.
היינו צריכים להתמודד עם משרד הבריאות בדיעבד על הכנסת דרישה לתרגום לשפת הסימנים מרחוק לתוך הפרויקט.
באופן כללי , יוצאות דרישות לקופות ממשרד הבריאות ללא התייחסות לאנשים עם מוגבלות.

סנדרה מרון's picture
נוצר ע"י
ממונת נגישות
25.10.20
2
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
עידית קורנפלד's picture
עידית קורנפלד
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
עידית קורנפלד's picture
עידית קורנפלד
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

קושי-
אין הנחיה ברורה של משרד הבריאות בנוגע למסכה שקופה המאושרת על ידי משרד הבריאות.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)
24.10.20
0
0
הצבע\י לתשובה

סטטיסטיקה

48 תשובות
23
חברים
11
הצבעות
13
תגובות

זמן שנותר לדיון

הדיון הסתיים