טיפול כרופא משפחה

מסתבר שיש לא מעט פעולות שניתן לעשות מרחוק. יש דברים "פשוטים" שמטופלים היו מגיעים למרפאה שלא היה צורך--אישורים מכל מיניהם, חידוש תרופות, שאלה על מחלה, תרופה, תסמין פשוט. דווח לחצי דם וסוכרים שנמדדו בבית. יש תסמינים אחרים שאפשר לבררם מרחוק--הפרעות שינה, עצירות, פריחות (שניתן לראות דרך אפליקציה חזותית--WHATSAPP או ZOOM.) מטופל אחד אפילו צילם את הגרון שלו, שיכולתי לראות את האודם, בלי תפליט, ויכולתי להתרשם ממצבו (עם האנמנזה כמובן). אך ברור שיש דברים רפואיים שהרבה יותר קשה לבצע בלי נגיעה פיזית ע"י הרופא או מישהו עם מכשיר--בדיקת אזניים (שכעת יש מכשיר TYTO שעושה את זה), ריאות, בטן. כל מיני תסמינים של כאב דורש בדיקה פיזיקאלית, כולל בדיקות נוירולוגיות, בדיקת פרקים ושרירים, שרק רופא/מישהו רפואי מאומן יכול לבדוק. יש לא מעט מקרים שדורשים נגיעה כל שהיא בשל הרגעת המטופל, ולתת לו/לה את ההרגשה שהרופא בדק אותו, ואז מבין יותר טוב את התסמינים שלו ואת המצוקה שלו. גם נראה שפת הגוף של המטופל, אפשר להתייחס יותר טוב לבעיות שלו, אם זה חרדה או דיכאון, או קושי התמודדות בצורה אחרת. נכון שאפשר לדבר עם המטופל, אך לפעמים, נוכחות הרופא ובדיקת הרופא פותר לפחות באופן חלקי את הבעיה, בלי לתת שום טיפול אחר.
מאידך, יש לא מעט בעיות ניהולית עם טיפול מרחוק: לא מעט פעמים מטופלים מזמינים תור טלפוני, אז שוכחים, עסוקים עם משהו אחר, אין קליטת טלפון, או כבר פתרו את הבעיה, ולא חשבו לבטל את התור (כדי שמישהו אחר יכול לקבל תור). יש פחות מחויבות כלפי הרופא אם "סתם מדברים בטלפון או בZOOM". כבר נאמר על ידי כמה אנשים, שהטכנולוגיה לא סטנדרטית ולא כל מטופל מבין איך להפעיל את האפליקציה. גם מטופלים שממתין בחדר לתורו, ואז רופא מישהו יוצא, חושב שתור הבא לא הגיע, אז הוא יכול להיכנס. אך לא מבין שיש תורים טלפוניים שגם לוקחים אותו זמן, אפילו שלא רואים את המטופל השני! אם הוא רגיל שרופא מדבר בטלפון לפני או בסוף היום, אז איך הוא פתאום מדבר באמצע שעות המרפאה!
סה"כ יש תועלת בעבודה וירטואלית אך ייקח לכל אחד עוד זמן להתרגל אליה.

נוצר ע"י
משתתף/ת אנונימי/ת (not verified)

Vote

0
הצבע\י לתשובה

תגובות

Vote

0
הצבע\י לתשובה
0הצבעות
11
צפיות
0
תגובות
0
חברים