נציבות הקבילות לחוק ביטוח בריאות ממלכתי - שיפור הנגישות וממשקי עבודה

נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי

 

נבקש לשמוע

חברי עמותות וארגונים אזרחיים, אנחנו במשרד הבריאות מעוניינים ללמוד מכם ומכן ולקבל הצעות לשיפור נגישות הציבור לשירותי נציבות קבילות הציבור.

האם יש לכם המלצות על אמצעים או פתרונות שיכולים להקל על הציבור את הגישה לשירותי הנציבות? האם קיימים חסמים שעלולים להפחית את הגישה של הציבור לשירותי הנציבות? האם יש לכם הצעות לאמצעים להגברת מודעות הציבור לשירותי הנציבות?

 

רקע כללי

נציבות קבילות הציבור מסייעת לציבור במימוש זכויות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד – 1994, ומבררת תלונות פרטניות של מבוטחים כנגד קופות החולים ונותני שירותיהן, על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי התשנ"ד – 1994, תוך בדיקת השאלה האם קופת חולים מקיימת את הוראות החוק ומספקת שירותים ותרופות הכלולים בסל.

לנציבות קבילות הציבור הוענקו סמכויות בירור בדומה לנציב תלונות ציבור לחוק מבקר המדינה, הכרעות הנציבות בנסיבות מסויימות הן מחייבות וניתנות לאכיפה.

32

כל התשובות

מההכרות הרבה שלי מהשטח כמרצה לזכויות בבריאות הנפש מעבר לכך שאנשים בכלל לא יודעים על הנציבות ישנו גם חוסר אמון במערכת שבכלל יתייחסו אליהם. שגורם לאנשים לכתחילה לא לפנות לפנות מעבר לקושי הנפשי שבלכתוב תלונה שאין אותו הרבה לאדם תשוש נפש.
לכן הייתי מציע קודם כל לפרסם אתכם ושידעו פועלכם המבורך ואתם קיימים גם אני כמרצה מתחייב לעשות זאת .
שנית הייתי מציע בכל פנייה אליכם לחזור במייל חוזר שידע מי שפנה שאכן יש מישהו שמטפל וגם בזמן הטיפול עצמו בפנייה שיכולה לקחת 3 חודשים לחזור מדי שבוע במייל תזכורת שהפנייה בטיפול כולל באיזה סטטוס נמצא הטיפול בפניה. הדבר יוצר תחושה שאכן ישנו מישהו שבאמת קרא עוד

אסף גולדשטין's picture
נוצר ע"י
26.04.21
0
1
הצבע\י לתשובה

יהיה נחמד אם תחייבו את קופות החולים להעסיק יותר פסיכיאטרים ולספק שירותי איבחון ושיקום למבוגרים על הרצף האוטיסטי, מה שכרגע אתם רחוקים מלעשות.

כמו כן, אני לא רואה סיבה שבשל הפטור הגורף שבחרתם לתת לקופות החולים מלספק לי כמבוגרת על הרצף, שירותי בריאות, יגזר עלי להעביר חיים שלמים בהגשת טפסי 17 לקופה.

או שהקופה תספק לי שירותים מותאמים או שתחייבו את קופות החולים לפתוח לי חשבון ישיר בלי טפסים לתל השומר.

Yasmin Even Melach-Schindler's picture
נוצר ע"י
23.04.21
0
0
הצבע\י לתשובה

יהיה נחמד אם תחייבו את קופות החולים להעסיק יותר פסיכיאטרים ולספק שירותי איבחון ושיקום למבוגרים על הרצף האוטיסטי, מה שכרגע אתם רחוקים מלעשות.

כמו כן, אני לא רואה סיבה שבשל הפטור הגורף שבחרתם לתת לקופות החולים מלספק לי כמבוגרת על הרצף, שירותי בריאות, יגזר עלי להעביר חיים שלמים בהגשת טפסי 17 לקופה.

או שהקופה תספק לי שירותים מותאמים או שתחייבו את קופות החולים לפתוח לי חשבון ישיר בלי טפסים לתל השומר.

Yasmin Even Melach-Schindler's picture
נוצר ע"י
23.04.21
0
0
הצבע\י לתשובה

בתחום הפסיכיאטריה קיימת בעיה קשה. מנסיוני עם עשרות אנשים שהתלוננו על השירות של קופות החולים, כמעט אף אחד לא הסכים להתלונן בשמו, מחשש שיבולע לו והמערכת תפגע בו כשתדע שהתלונן.
יש למצוא דרך בה הנפגע לא ייאלץ להתלונן בשמו.
אחת האפשרויות הינה לאפשר גם למטפלים ואנשי שיקום להתלונן על בעיות עקרוניות, בלי לנקוב בשם הנפגע. לדוגמא במרפאה שמסרבים לתת טיפול פסיכותרפויטי לאדם שאבחנתו היא סכיזפרניה. התלונה היא עקרונית. או במרפאה בה זמן ההמתנה בלתי סביר. שוב התלונה היא כללית ולא שמית. או כאשר מדובר בפסיכיאטר שמסרב לדון בבקשות לשינוי תרופות. יש עוד דוגמאות בהן התלונה יכולה להיות בלתי מזוהה ובכל קרא עוד

יחיאל שרשבסקי's picture
נוצר ע"י
יועץ
21.04.21
0
0
הצבע\י לתשובה

1. יש לשלוח לפונה מספר פנייה ולציין בתוך כמה זמן יינתן לו מענה.
2. לאפשר מעקב אחר הטיפול בפנייה באופן מקוון.
3. בקרה כי המענה ניתן לכל סעיפי הפנייה.
4. מתן אפשרות ערעור נוחה.

idanster@gmail.com's picture
נוצר ע"י
19.04.21
1
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
כדי לייעל את השירות של נציבות קבילות הציבור צריך לקצר את זמני ההמתנה בפועל באופן משמעותי, כך שלפחות זה לא קרא עוד

שירין's picture
נוצר ע"י
עורכת דין
11.04.21
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
כדי לייעל את השירות של נציבות קבילות הציבור צריך לקצר את זמני ההמתנה בפועל באופן משמעותי, כך שלפחות זה לא קרא עוד

שירין's picture
נוצר ע"י
עורכת דין
11.04.21
0
0
הצבע\י לתשובה

מאחר וקיימות מספר מחלקות לטיפול בתלונות במשרד הבריאות, מתקבלת הודעה לעיתים כי יש לפנות למחלקה האחרת. אני סבורה שכדאי וראוי להעביר התלונה ליעדה ולהודיע למתלונן על ההעברה ופרטי המחלקה המטפלת. במקום לבקש להגיש שוב. תודה

09.04.21
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

רשימת מרפאות בהסדר עם משרד הבריאות מצומצמת מאוד, יש רק 2 מרפאות במחוז תל אביב2 וזהו.
בערים שאין בהן מרפאות בהסדר ניתן לקבל שירות רק דרך קופות כללית ומכבי. מה עם חברי קופות מאוחדת ולאומית?

Efrat Ben-dor Erez's picture
נוצר ע"י
09.04.21
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

נדרשת כתובת שתיתן מענה לעמותות ולהתארגנויות של מטופלים בנושאים שקשורים למדיניות המשרד, קבלת החלטות, מעקב החלטות, בקרה ופיקוח על חוקים ותקנות.

08.04.21
3
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
Suzanne Mueller's picture
Suzanne Mueller
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture
Suzanne Mueller's picture
Suzanne Mueller
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

בעיר בה אני גרה יש שתי מרפאות כלליות + אחת לנשים + אחת לילדים.
המרפאה הכללית בה אני מקבלת שירות צפופה, שני חדרי רופאים, חדר אחות מסדרון קטן וצר ועמדה קטנטונת לעובדות המשרד. הרופאים הקבועים עוזבים את המרפאה ואו מקטינים את התורנויות שלהם ובמקום החסרים מביאים רופאים זמניים שאינם מכירים את הלקוחות ואין להם גם זמן ויכולת להקדיש להכרת הפונים.

התלוננתי בפני הנהלת המחוז (דן-פתח תקוה), משלא קבלתי תשובה התלוננתי פני הנהלת קופת חולים. שלחתי תזכורות ואין קול ואין עונה.

התייאשתי. המרפאה שלנו היא בושה לכללית וחוסר התחשבות בקהל. הצעירים כבר מזמן עברו לקופות חולים אחרות ונשארנו רק קרא עוד

Nurit G's picture
נוצר ע"י
08.04.21
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

טיפול המחלימים קורונה הסובלים מתופעות לאחר ההחלמה.
אין הנחיות ברורות ואין מענה למחלימים הסובלים מתופעות long covid פוסט קורונה...
כמיצגת פורום מחלימים המונה מעל ל3000 מחלימים בשנה האחרונה, נראה שאין הנחיות לטיפול ולא פרוטוקול בן כלל קופות החולים למתן מענה הולם לאוכלוסיה חדשה זו מהשנה האחרונה.
תורים לבדיקות מומחים כמו נוירולוגים וראומטולוגים וקרדיולוגים לוקחים הרבה מאוד זמן ואין שירות מספק למבוטחים בקופות השונות ובשטח הציבור מופקר.

אשמח לעדכן בעוד משתנים חשובים לשיפור המצב שלנו המחלימים.
תודה,
זהבה נגבי,
נציגת פורום מחלימים ראשון בישראל מפורט קרא עוד

זהבה נגבי's picture
נוצר ע"י
מנהלת הקבוצה
08.04.21
1
0
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

אני מתנדב ותיק בשי"ל רעננה ומעולם לא שמעתי על קיום פונקציה של נציב הקבילות במשרד הבריאות ועד כה הפניתי אנשים לפניות הציבור של קופות החולים, הראשיים והמחוזיים. ככל שידוע לי, עוד רבים מחברי היועצים לא מודעים לפונקציה זו וחבל.
אולי תשדירי שירות בערוצי הטלויזיה הראשיים ?
האם הייתם מוכנים לעשות הרצאות בזום לקבוצות בעלי עניין כגון יועצי שי"ל, הרצאות שיסתיימו בשאלות ותשובות ? כך ראשית נדע את מי, מתי ואיך להפנות לנציב הקבילות וכך פניות יגיעו כאשר הן חצי מבושלות ויחסכו גם לכם זמן של בקשת מסמכים ופרטים נדרשים.

אודה להתייחסותכם.
חן רון קרא עוד

חן רון's picture
נוצר ע"י
יועץ
08.04.21
1
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
נילי חיון דיקמן's picture
נילי חיון דיקמן
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

ארגונים יקרים, נשמח לשמוע מכם רעיונות, הצעות ויוזמות בנושאים של הסברה והעלאת מודעות.

נילי חיון דיקמן's picture
נוצר ע"י
נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי
07.04.21
1
1
הצבע\י לתשובה
תגובות
רשתמם's picture
רשתמם
Vote: 
0
הצבע\י לתשובה
משתתף/ת אנונימי/ת's picture

סטטיסטיקה

25 תשובות
19
חברים
5
הצבעות
11
תגובות

זמן שנותר לדיון

הדיון הסתיים

צירוף קבצים