תלונות מתמודדים עם בעיות נפשיות

בתחום הפסיכיאטריה קיימת בעיה קשה. מנסיוני עם עשרות אנשים שהתלוננו על השירות של קופות החולים, כמעט אף אחד לא הסכים להתלונן בשמו, מחשש שיבולע לו והמערכת תפגע בו כשתדע שהתלונן.
יש למצוא דרך בה הנפגע לא ייאלץ להתלונן בשמו.
אחת האפשרויות הינה לאפשר גם למטפלים ואנשי שיקום להתלונן על בעיות עקרוניות, בלי לנקוב בשם הנפגע. לדוגמא במרפאה שמסרבים לתת טיפול פסיכותרפויטי לאדם שאבחנתו היא סכיזפרניה. התלונה היא עקרונית. או במרפאה בה זמן ההמתנה בלתי סביר. שוב התלונה היא כללית ולא שמית. או כאשר מדובר בפסיכיאטר שמסרב לדון בבקשות לשינוי תרופות. יש עוד דוגמאות בהן התלונה יכולה להיות בלתי מזוהה ובכל זאת ניתנת לבירור. האשליה הנגרמת ממיעוט התלונות הקיימות, מקורה במידה רבה בחיוב להזדהות.
אם רוצים להעזר בתלונות כדי לשפר את המערכת, חייבים להתגבר על מכשול זה.
בברכה. יחיאל שרשבסקי

Vote

0
הצבע\י לתשובה

תגובות

Vote

0
הצבע\י לתשובה
0הצבעות
60
צפיות
0
תגובות
0
חברים