בתחום הפסיכיאטריה קיימת בעיה קשה. מנסיוני עם עשרות אנשים שהתלוננו על השירות של קופות החולים, כמעט אף אחד לא הסכים להתלונן בשמו, מחשש שיבולע לו והמערכת תפגע בו כשתדע שהתלונן.
יש למצוא דרך בה הנפגע לא ייאלץ להתלונן בשמו.
בתחום הפסיכיאטריה קיימת בעיה קשה. מנסיוני עם עשרות אנשים שהתלוננו על השירות של קופות החולים, כמעט אף אחד לא הסכים להתלונן בשמו, מחשש שיבולע לו והמערכת תפגע בו כשתדע שהתלונן.
יש למצוא דרך בה הנפגע לא ייאלץ להתלונן בשמו.
1. יש לשלוח לפונה מספר פנייה ולציין בתוך כמה זמן יינתן לו מענה.
2. לאפשר מעקב אחר הטיפול בפנייה באופן מקוון.
3. בקרה כי המענה ניתן לכל סעיפי הפנייה.
4. מתן אפשרות ערעור נוחה.
עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
מאחר וקיימות מספר מחלקות לטיפול בתלונות במשרד הבריאות, מתקבלת הודעה לעיתים כי יש לפנות למחלקה האחרת. אני סבורה שכדאי וראוי להעביר התלונה ליעדה ולהודיע למתלונן על ההעברה ופרטי המחלקה המטפלת. במקום לבקש להגיש שוב. תודה
רשימת מרפאות בהסדר עם משרד הבריאות מצומצמת מאוד, יש רק 2 מרפאות במחוז תל אביב2 וזהו.
בערים שאין בהן מרפאות בהסדר ניתן לקבל שירות רק דרך קופות כללית ומכבי. מה עם חברי קופות מאוחדת ולאומית?
נדרשת כתובת שתיתן מענה לעמותות ולהתארגנויות של מטופלים בנושאים שקשורים למדיניות המשרד, קבלת החלטות, מעקב החלטות, בקרה ופיקוח על חוקים ותקנות.
בעיר בה אני גרה יש שתי מרפאות כלליות + אחת לנשים + אחת לילדים.
המרפאה הכללית בה אני מקבלת שירות צפופה, שני חדרי רופאים, חדר אחות מסדרון קטן וצר ועמדה קטנטונת לעובדות המשרד. הרופאים הקבועים עוזבים את המרפאה ואו מקטינים את התורנויות שלהם ובמקום החסרים מביאים רופאים זמניים שאינם מכירים את הלקוחות ואין להם גם זמן ויכולת להקדיש להכרת הפונים.
התלוננתי בפני הנהלת המחוז (דן-פתח תקוה), משלא קבלתי תשובה התלוננתי פני הנהלת קופת חולים. שלחתי תזכורות ואין קול ואין עונה.
טיפול המחלימים קורונה הסובלים מתופעות לאחר ההחלמה.
אין הנחיות ברורות ואין מענה למחלימים הסובלים מתופעות long covid פוסט קורונה...
כמיצגת פורום מחלימים המונה מעל ל3000 מחלימים בשנה האחרונה, נראה שאין הנחיות לטיפול ולא פרוטוקול בן כלל קופות החולים למתן מענה הולם לאוכלוסיה חדשה זו מהשנה האחרונה.
תורים לבדיקות מומחים כמו נוירולוגים וראומטולוגים וקרדיולוגים לוקחים הרבה מאוד זמן ואין שירות מספק למבוטחים בקופות השונות ובשטח הציבור מופקר.
אני מתנדב ותיק בשי"ל רעננה ומעולם לא שמעתי על קיום פונקציה של נציב הקבילות במשרד הבריאות ועד כה הפניתי אנשים לפניות הציבור של קופות החולים, הראשיים והמחוזיים. ככל שידוע לי, עוד רבים מחברי היועצים לא מודעים לפונקציה זו וחבל.
אולי תשדירי שירות בערוצי הטלויזיה הראשיים ?
האם הייתם מוכנים לעשות הרצאות בזום לקבוצות בעלי עניין כגון יועצי שי"ל, הרצאות שיסתיימו בשאלות ותשובות ? כך ראשית נדע את מי, מתי ואיך להפנות לנציב הקבילות וכך פניות יגיעו כאשר הן חצי מבושלות ויחסכו גם לכם זמן של בקשת מסמכים ופרטים נדרשים.
בתחום הפסיכיאטריה קיימת בעיה קשה. מנסיוני עם עשרות אנשים שהתלוננו על השירות של קופות החולים, כמעט אף אחד לא הסכים להתלונן בשמו, מחשש שיבולע לו והמערכת תפגע בו כשתדע שהתלונן.
יש למצוא דרך בה הנפגע לא ייאלץ להתלונן בשמו.
1. יש לשלוח לפונה מספר פנייה ולציין בתוך כמה זמן יינתן לו מענה.
2. לאפשר מעקב אחר הטיפול בפנייה באופן מקוון.
3. בקרה כי המענה ניתן לכל סעיפי הפנייה.
4. מתן אפשרות ערעור נוחה.
עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
עמותת אחת מתשע מסייעת לנשים שמתמודדות עם סרטן שד במגוון שירותים, אחד מהשירותים הינו מיצוי זכויות. מדי שנה אנו מגישות מספר קבילות לנציבות קבילות הציבור, וברובן זמן ההמתנה הינו מאוד ארוך ובלתי סביר. לדוגמא, הייתה קבילה שהגשנו בנושא דחוף מאוד ( אישור תרופה) והתשובה ניתנה רק כעבור שלושה חודשים, וזאת לאחר מספר רב של פניות. בקבילה אחרת שהגשנו קיבלנו תשובה רק אחרי שנה.
אנו עדים לכך שהרבה אנשים נמנעים מלהגיש קבילות לנציבות הקבילות בגלל זמן ההמתנה שהינו מעבר למה שמוגדר על פי החוק.
מאחר וקיימות מספר מחלקות לטיפול בתלונות במשרד הבריאות, מתקבלת הודעה לעיתים כי יש לפנות למחלקה האחרת. אני סבורה שכדאי וראוי להעביר התלונה ליעדה ולהודיע למתלונן על ההעברה ופרטי המחלקה המטפלת. במקום לבקש להגיש שוב. תודה
רשימת מרפאות בהסדר עם משרד הבריאות מצומצמת מאוד, יש רק 2 מרפאות במחוז תל אביב2 וזהו.
בערים שאין בהן מרפאות בהסדר ניתן לקבל שירות רק דרך קופות כללית ומכבי. מה עם חברי קופות מאוחדת ולאומית?
נדרשת כתובת שתיתן מענה לעמותות ולהתארגנויות של מטופלים בנושאים שקשורים למדיניות המשרד, קבלת החלטות, מעקב החלטות, בקרה ופיקוח על חוקים ותקנות.
בעיר בה אני גרה יש שתי מרפאות כלליות + אחת לנשים + אחת לילדים.
המרפאה הכללית בה אני מקבלת שירות צפופה, שני חדרי רופאים, חדר אחות מסדרון קטן וצר ועמדה קטנטונת לעובדות המשרד. הרופאים הקבועים עוזבים את המרפאה ואו מקטינים את התורנויות שלהם ובמקום החסרים מביאים רופאים זמניים שאינם מכירים את הלקוחות ואין להם גם זמן ויכולת להקדיש להכרת הפונים.
התלוננתי בפני הנהלת המחוז (דן-פתח תקוה), משלא קבלתי תשובה התלוננתי פני הנהלת קופת חולים. שלחתי תזכורות ואין קול ואין עונה.
טיפול המחלימים קורונה הסובלים מתופעות לאחר ההחלמה.
אין הנחיות ברורות ואין מענה למחלימים הסובלים מתופעות long covid פוסט קורונה...
כמיצגת פורום מחלימים המונה מעל ל3000 מחלימים בשנה האחרונה, נראה שאין הנחיות לטיפול ולא פרוטוקול בן כלל קופות החולים למתן מענה הולם לאוכלוסיה חדשה זו מהשנה האחרונה.
תורים לבדיקות מומחים כמו נוירולוגים וראומטולוגים וקרדיולוגים לוקחים הרבה מאוד זמן ואין שירות מספק למבוטחים בקופות השונות ובשטח הציבור מופקר.
אני מתנדב ותיק בשי"ל רעננה ומעולם לא שמעתי על קיום פונקציה של נציב הקבילות במשרד הבריאות ועד כה הפניתי אנשים לפניות הציבור של קופות החולים, הראשיים והמחוזיים. ככל שידוע לי, עוד רבים מחברי היועצים לא מודעים לפונקציה זו וחבל.
אולי תשדירי שירות בערוצי הטלויזיה הראשיים ?
האם הייתם מוכנים לעשות הרצאות בזום לקבוצות בעלי עניין כגון יועצי שי"ל, הרצאות שיסתיימו בשאלות ותשובות ? כך ראשית נדע את מי, מתי ואיך להפנות לנציב הקבילות וכך פניות יגיעו כאשר הן חצי מבושלות ויחסכו גם לכם זמן של בקשת מסמכים ופרטים נדרשים.
הארכת החל"ד תעזור הרבה כי בשילוב עבודה זה ממש קשה, מנסיון.
זמינות של יועצות הנקה תפתור הרבה מהבעיות והתיסכולים של האמא, גם זה מנסיון אישי. לא הייתי מצליחה לעמוד בזה ללא יועצת ההנקה שלי.
בהינתן שהליכה היא פעילות זולה ובריאה. אם יהיו יותר עצים ויותר צל, אנשים יילכו יותר.
לאפשר לכל בתי המרקחת בארץ לנפק תרופות לכל חברי הקופות במחיר מסופסד
הכרה רשמית בנזקי קרינת הרדיו, הכרה המנגנונים הביולוגים הידועים, הכרה רשמית וברורה בעליה בסיכון לסרטן וכמובן הכרה בנפגעים וברגישים לקרינה שכבר היום סובלים מהקרינה וחייהם מוגבלים.
כצעד ראשון להנקה חשוב להאריך את חופשת הלידה עד גיל חצי שנה לפחות..
אסכם את הבעיות כפי שאני רואה אותן בנקודות:
1. רוב הרוקחים בקהילה ובבתי החולים עוסקים רק במיעוט הזמן ברוקחות אלא במכירה/ניפוק/מחסנאות ועבודות טכניות.
2. נוצר לחץ הנובע מהעדר תקינה המוביל לעבודה שוחקת, חסרת אתגר וסיפוק אשר אינה עומדת אל מול תפיסת המקצוע.
3. חסר כח אדם לעזר (טכנאים/פרחי רוקחות/כ"א מנהלי תומך) בכדי שהרוקח אכן יגשים את תפקידו בשיפור איכות הטיפול התרופתי וזיהוי בעיות הקשורות לטיפול, הדרכת המטופל, חינוכו והגברת ההיענות לטיפול. בכך למעשה הרוקח מוצא עצמו מתנוון מהבחינה המקצועית.
1.הפסקת חובת רישום ידני בספר המרשמים וספר הסמים.
2.סיבת מתן נרקוטיקה ליותר מ10 ימים: במקרים של חולים אונקולוגיים או כאבים חזקים אין צורך לרשום עוד סיבה.
3.אנחנו בעידן הטכנולוגיה, לוותר על הדפסת ניירת נהלים מיותרת היות וכל הנהלים נמצאים באתר משרד הבריאות.
4. לחייב את קופות החולים להעסיק נציגי שירות בבית מרקחת כדי לעזור בפירוק הסחורה והתעסקות עם הכסף .
5.לחייב את הקופות להעסיק שומר בגלל האלימות היימת בבתי המרקחת
משך חופשת לידה ארוך יותר יסייע בהמשך הנקה מעבר שכן השאיבה במקומות עבודה אינה נוחה וגם היא מוגבלת בזמן
הגנה וטיפוח של טבע עירוני-צמחיה-ובעיקר עצים גדולים, ברחובות ובחצרות הבתים כאחת. העצים מטהרים את זיהום האויר, מספקים לנו חמצן, מספקים צל, מקררים את ההתחממות הגלובלית, יוצרים רוח נעימה, מפחיתים זיהום והתייבשות הקרקע. העצים הם המרכיב החשוב ביותר לבריאות הגוף והנפש בעיר. נעים ללכת ברגל על מדרכה מוצלת.
צריך להגן ולשמר את כל העצים הקיימים, לשקם צמחיה שנפגעה ברחובות ובחצרות, ולנטוע חדשה.
על משרד הבריאות לפעול בקביעות מול מינהל התכנון, לקבוע תקנות מחייבות שיגנו על עצים בכל תכניות הבנייה, ולהקצות כ"א שיפקח על אכיפת התקנות.
א. ניירת רבה שדורשת זמן התעסקות, מילוי טפסים, תיוק, שמירת מסמכים. חובת רישום ידני של טמפרטורת מקרר וחדר ושמירתה למשך מספר שנים, הוצאת דוחות פסיכוטרופים קודאין ונרקוטיקה איסוף נספחים, תיוקם, והתעסקות בזמן השמירה.
ניירת של רישום נרקוטיקה, החובה לרשום בכתב יד בספר, לתקן בעט אדום,לאזן כל חודש במשך מספר שעות, לקלוט אספקה תוך רישום בספר, מתאים למאה שעברה. נדרש שינוי בחוק כך שיתאים לזמננו. חתימה דיגיטלית של רוקח אינה דבר מסובך כל כך.